Osobni, roditeljski i obiteljski prediktori korištenja modernih tehnologija u predškolskoj dobi (CROSBI ID 439439)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Antolović, Marija
Kuterovac Jagodić Gordana
hrvatski
Osobni, roditeljski i obiteljski prediktori korištenja modernih tehnologija u predškolskoj dobi
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost nekih karakteristika djeteta, roditelja i obitelji s navikama korištenja elektroničkih uređaja (mobitela, tableta, televizora, računala i igraćih konzola) kod djece predškolske dobi. U istraživanju je sudjelovao 291 roditelj koji je dao samoprocjene vlastitih navika i stavova te procjene navika svoga djeteta. Podaci su prikupljeni u pet zagrebačkih dječjih vrtića, primjenom upitnika tipa papir-olovka koji je sadržavao sociodemografska pitanja, pitanja o navikama korištenja elektroničkih uređaja roditelja i djece, adaptiranu Ljestvicu roditeljske medijacije korištenja mobitela (Galić i Kuterovac Jagodić, 2019 ; prema Galić, 2019), Ljestvicu roditeljskog stresa (Gottlieb, 1997 ; prema Raboteg-Šarić, Pećnik i Josipović, 2003) te Upitnik roditeljskih stavova o modernim tehnologijama koji je konstruiran za potrebe ovog istraživanja. Rezultati pokazuju kako starija predškolska djeca provode više vremena pred ekranima od mlađe djecepredškolske dobi, dok se djevojčice i dječaci predškolske dobi ne razlikuju u količini vremena korištenja elektroničkih uređaja. Od ispitivanih karakteristika djeteta, roditelja i obitelji, značajnim prediktorima djetetova ukupnog vremena korištenja elektroničkih uređaja pokazali su se djetetova vještina korištenja elektroničkih uređaja, prisutnost starijeg brata ili sestre u obitelji, broj elektroničkih uređaja u djetetovoj sobi, ukupno roditeljsko vrijeme korištenja elektroničkih uređaja te roditeljska češća uporaba strategija restriktivne i reaktivne medijacije
elektronički uređaji, predškolska dob, navike roditelja, vrijeme pred ekranima
nije evidentirano
engleski
Personal, parental and family predictors of the usage of modern technologies in pre-school age
nije evidentirano
electronic devices, preschool children, parental media use, screen-time
nije evidentirano
Podaci o izdanju
35
17.10.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb