Povezanost strategija roditeljske medijacije dječjeg korištenja mobitela s obilježjima roditeljstva (CROSBI ID 439436)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Galić, Ana Helena
Kuterovac Jagodić Gordana
hrvatski
Povezanost strategija roditeljske medijacije dječjeg korištenja mobitela s obilježjima roditeljstva
Roditeljska medijacija korištenja medija označava strategije koje roditelji koriste da bi kontrolirali, nadgledali ili objasnili sadržaj i djelovanje medija djeci. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati kakve strategije medijacije korištenja mobitela, kao sredstva pristupanja različitim medijima, koriste roditelji osnovnoškolske djece kao i je li vrsta i učestalost korištenja tih strategija povezana s njihovim i dječjim demografskim značajkama, osjećajem roditeljske kompetencije za upravljanje dječjim korištenjem medija i dimenzijama roditeljskog ponašanja općenito. U istraživanju je sudjelovalo 206 roditelja osnovnoškolske djece (57, 8 % majki). Podaci su prikupljeni metodom papir-olovka u suradnji s jednom osnovnom školom iz Kutjeva. Podaci su prikupljeni primjenom Upitnika općih sociodemografskih obilježja i korištenja medija u obitelji, Ljestvicom roditeljske medijacije korištenja mobitela (ROD-MED) i Ljestvicom roditeljske kompetencije regulacije korištenja medija (ROD-MEDKOMP) konstruiranim za ovo istraživanje te Upitnikom roditeljskog ponašanja (URP-29, Keresteš, Brković, Kuterovac Jagodić, Greblo, 2012.). Rezultati pokazuju kako roditelji najčešće koriste strategiju poučavanja i upravljanja sigurnošću na internetu, zatim aktivnu medijaciju, a najrjeđe strategiju restriktivne medijacije i nadgledanja korištenja mobitela. Rezultati su pokazali da čestina korištenja pojedinih strategija ovisi o dobi roditelja i djece. Utvrđeno je i kako su općenite dimenzije roditeljskog ponašanja i roditeljskog osjećaja kompetencije za regulaciju korištenja medija povezane s češćim korištenjem nekih strategija medijacije. Istraživanje ukazuje na značajnu ulogu roditelja prilikom posredovanja učinaka mobitela na djecu te upozorava na važnost provođenja preventivnih aktivnosti kako bi roditelji osvijestili svoju ulogu kvalitetnog posrednika i osnažili se u njoj.
strategije medijacije, mobitel, roditeljska kompetencija, roditeljsko ponašanje
nije evidentirano
engleski
Strategies for mediating children's use of mobile phones and their relationship with parenting features
nije evidentirano
mediation strategies, mobile phone, parental competency, parental behavior
nije evidentirano
Podaci o izdanju
35
21.06.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb