Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Komunikacijske kompetencije i poučavanje hrvatskoga jezika u institucionalnom obrazovanju (CROSBI ID 291021)

Prilog u časopisu | stručni rad | međunarodna recenzija

Krumes, Irena ; Potnar-Matković, Gordana Komunikacijske kompetencije i poučavanje hrvatskoga jezika u institucionalnom obrazovanju // Módszertani közlöny, VII (2017), 1; 144-162

Podaci o odgovornosti

Krumes, Irena ; Potnar-Matković, Gordana

hrvatski

Komunikacijske kompetencije i poučavanje hrvatskoga jezika u institucionalnom obrazovanju

Cjelovita kurikulna reforma, u Republici Hrvatskoj, ipak je u prvi plan stavila holistički pristup i međupredmetno povezivanje koje uvelike mijenja način poučavanja jezika i jezičnog izražavanja materinskoga jezika. Hrvatski jezik je uvršten u jezično- komunikacijsko područje, a jezik i jezično izražavanje obuhvaćeni su domenom Komunikacija i jezik i time prestali postojati kao nastavna područja. U novom okvirnom kurikulumu (2016) ponovo se ističe pragmatična funkcija jezika kao i osnovne jezične djelatnosti čitanja, pisanja, slušanja i govorenja. Promjene zahtijevaju inovacije u pristupu učenja jezika, traže sustavne i koncepcijske promjene nastave, nove jezičnometodičke i pedagoške odrednice s ciljem razvijanja ne samo učiteljevih vještina poučavanja, nego i postupaka u nastavi koji će omogućiti djeci zanimljivo učenje. Rad želi istražiti kako se trenutno provodi nastava jezika i jezičnoga izražavanja, koristi li se zavičajni idiom u nastavi, želi razotkriti kakav je stav prema promjenama u načinu poučavanja jezika i jezičnog izražavanja, koji se tip jezičnometodičkoga predloška koristi s obzirom na funkcionalni stil, koliko su udžbenici funkcionalni u poučavanju jezika, koji su segmenti jezične kompetencije primarni u nastavi i kako učitelji procjenjuju jezične kompetencije svojih učenika. Anketa je uključila 285 učitelja i nastavnika iz pet županija Republike Hrvatske: Zagrebačku, Brodsko-posavsku, Virovitičko-podravsku, Osječko-baranjsku, Požeško-slavonsku. Anonimna anketa obuhvatila je i učitelje razredne nastave (81) i predmetne nastave (117) hrvatskoga jezika u osnovnim školama, kao i nastavnike u gimnazijama (30), strukovnim trogodišnjim školama (28) i strukovnim četverogodišnjim školama (29). S obzirom na uzorak ispitanika deskriptivnom statistikom pokazuje se trenutna situacija u načinu poučavanja i procjeni učitelja o nastavi hrvatskoga jezika i jezičnoga izražavanja. Anketa je pokazala da većina učitelja svih obrazovnih razina još uvijek smatra da je učenje gramatičkih pravila vrlo važno, da se zavičajni idiom nedovoljno koristi u nastavi, da u jezičnim priručnicima za nastavu prevladavaju književnoumjetnički jezičnometodički predlošci i da je većina učitelja nezadovoljna kvalitetom komunikacijskih kompetencija učenika.

komunikacijske kompetencije, materinski jezik, poučavanje jezika, jezično izražavanje, kurikulum hrvatskoga jezika

nije evidentirano

engleski

Communication competences and teaching croatian language in institutional education

nije evidentirano

Communication Competences, mother tongue, language teaching, language expression, Croatian Language Curriculum

nije evidentirano

Podaci o izdanju

VII (1)

2017.

144-162

objavljeno

2217-4540

Povezanost rada

Filologija