Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Istraživanje strukture atoma u srednjoj školi primjenom suvremene tehnologije (CROSBI ID 699920)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Zurak, Luka ; Barac, Marko ; Špirić, Ljubomir ; Erceg, Nataša ; Karuza, Marin Istraživanje strukture atoma u srednjoj školi primjenom suvremene tehnologije // Zbornik radova XIII. hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Aviani, Ivica (ur.). Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2017. str. 137-143

Podaci o odgovornosti

Zurak, Luka ; Barac, Marko ; Špirić, Ljubomir ; Erceg, Nataša ; Karuza, Marin

hrvatski

Istraživanje strukture atoma u srednjoj školi primjenom suvremene tehnologije

U ovom radu opisan je pokus kojim se analizira struktura energijskih razina atoma nepoznatog plina unutar staklene cijevi. U pokusu se obuđuju atomi plina sudarima s elektronima malih kinetičkih energija te se analizira izmjerena struja nastala prikupljanjem spomenutih elektrona koji su izgubili kinetičku energiju uslijed neelastičnih sudara sa elektronima iz elektronskog omotača atoma. Uz pomoć jeftinog multifunkcionalnog uređaja RedPitaya mjerena je struja elektrona koji su izgubili kinetičku energiju u sudarima, odnosno posredno energetske razine u elektronskom omotaču atoma. Isti uređaj upotrijebljen je i za kalibraciju ubrzavajućeg napona. Usporedbom rezultata dobivenih eksperimentom (obrađenih računalnim programom QtiPlot) te poznatih vrijednosti, moguće je odrediti vrstu plina kojim je ispunjena staklena cijev. Iako je ovaj eksperiment u proširenom obliku namijenjen za sveučilišnu nastavu u sklopu kolegija Praktikum iz strukture tvari na Odjelu za fiziku Sveučilišta u Rijeci, moguće ga je prilagoditi za srednjoškolsku nastavu, uz primjenu različitih nastavnih metoda i oblika rada. U skladu sa srednjoškolskim nastavnim planom i programom, pokus obuhvaća koncepte iz atomske fizike, elektriciteta i mehanike. Stoga, primjerice u 4. razredu može poslužiti za dublje razumijevanje koncepata koji se tek uvode (npr. atomski spektar i energija atoma), za usustavljivanje ranije usvojenih pojmova (npr. električni potencijal, gibanje naboja u električnom polju, električna struja i napon, neelastični sudari), te za direktnu primjenu suvremene tehnologije u okvirima odgovarajućih srednjoškolskih sadržaja iz fizike.

nastava fizike ; struktura atoma ; kritični potencijal ; Red Pitaya ; QtiPlot

nije evidentirano

engleski

Investigation of atom structure in high school using modern technology

nije evidentirano

physics teaching ; atomic structure ; critical potential ; Red Pitaya ; QtiPlot

nije evidentirano

Podaci o prilogu

137-143.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova XIII. hrvatskog simpozija o nastavi fizike

Aviani, Ivica

Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo

978-953-7178-19-2

Podaci o skupu

XIII. Hrvatski simpozij o nastavi fizike

ostalo

19.04.2017-21.04.2017

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Fizika, Obrazovne znanosti

Poveznice