Konceptualni test molekularno-kinetičke teorije plina - suvremeni metodički alat za kreiranje učinkovite nastave fizike (CROSBI ID 699912)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Erceg, Nataša ; Aviani, Ivica ; Mešić, Vanes ; Glunčić, Matko ; Žauhar, Gordana
hrvatski
Konceptualni test molekularno-kinetičke teorije plina - suvremeni metodički alat za kreiranje učinkovite nastave fizike
Većina studenata susreće se s čestičnim opisom građe tvari još u osnovnoj školi, a molekularno- kinetičku teoriju proučava u okviru mnogih uvodnih kolegija fizike i kemije te kasnije kroz specijalizirane kolegije, poput termodinamike i statističke fizike. Unatoč tome, edukacijska istraživanja ukazuju na brojne učeničke i studentske miskoncepcije te na slabo razumijevanje mikroskopskog modela tvari. Za kreiranje učinkovitije nastave, preporuča se sagledati postojeće pogrešne ideje kao važan dio učeničkog/studentskog konceptualnog okvira te kvalitetan fizički model izgrađivati uz ispravljanje njihovih miskoncepcija. Konceptualni testovi predstavljaju jedan od suvremenih metodičkih alata za procjenu znanja i detekciju miskoncepcija. Saznavši da ne postoje takvi testovi za procjenu učeničkog/studentskog razumijevanja molekularno-kinetičke teorije, radom [1] nastojali smo dati originalan doprinos području edukacijske fizike. Važan korak u našem pristupu bila je radna pretpostavka da uzrok velikom broju studentskih miskoncepcija mogu biti upravo nelogičnosti i slabosti modela idealnog plina. Osmislili smo konceptualni test s pitanjima višestrukog izbora iz molekularno- kinetičke teorije plina (MKTP). Kao distraktori su nam poslužili odgovori studenata koje smo prethodno intervjuirali, postavljajući im jednaka pitanja otvorenog tipa. Neki od njihovih odgovora potvrdili su već poznate miskoncepcije, dok su drugi (posebice oni koji su se odnosili na međumolekularnu potencijalnu energiju) otkrili neke nove pogrešne ideje. Uz pomoć tako dobivenog testa, ispitali smo studente s različitih Sveučilišta u Republici Hrvatskoj. Ustanovili smo veliku zastupljenost miskoncepcija, nekonzistentnih odgovora te, što je posebno indikativno, sličnu raspodjelu odgovora na većinu pitanja kod svih grupa ispitanika, neovisno o različitim pristupima nastavi s obzirom na nastavni program i godinu studija. [1] Erceg, N., Aviani, I., Mešić, V., Glunčić, M. and Žauhar G. (2016), Development of the kinetic molecular theory of gases concept inventory: Preliminary results on university students' misconceptions, Phys. Rev. Phys. Educ. Res., 12, 020139
molekularno-kinetička teorija ; plin ; konceptualni test
nije evidentirano
engleski
Kinetic molecular theory of gases concept inventory - a modern methodical tool for creating effective physics teaching
nije evidentirano
kinetic molecular theory ; gas ; concept inventory
nije evidentirano
Podaci o prilogu
47-53.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova XIII. hrvatskog simpozija o nastavi fizike
Aviani, Ivica
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo
978-953-7178-19-2
Podaci o skupu
XIII. Hrvatski simpozij o nastavi fizike Suvremeni kurikul i nastava fizike
pozvano predavanje
01.01.2017-01.01.2017
Zadar, Hrvatska