Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Konceptualni test molekularno-kinetičke teorije plina - suvremeni metodički alat za kreiranje učinkovite nastave fizike (CROSBI ID 699912)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Erceg, Nataša ; Aviani, Ivica ; Mešić, Vanes ; Glunčić, Matko ; Žauhar, Gordana Konceptualni test molekularno-kinetičke teorije plina - suvremeni metodički alat za kreiranje učinkovite nastave fizike // Zbornik radova XIII. hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Aviani, Ivica (ur.). Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2017. str. 47-53

Podaci o odgovornosti

Erceg, Nataša ; Aviani, Ivica ; Mešić, Vanes ; Glunčić, Matko ; Žauhar, Gordana

hrvatski

Konceptualni test molekularno-kinetičke teorije plina - suvremeni metodički alat za kreiranje učinkovite nastave fizike

Većina studenata susreće se s čestičnim opisom građe tvari još u osnovnoj školi, a molekularno- kinetičku teoriju proučava u okviru mnogih uvodnih kolegija fizike i kemije te kasnije kroz specijalizirane kolegije, poput termodinamike i statističke fizike. Unatoč tome, edukacijska istraživanja ukazuju na brojne učeničke i studentske miskoncepcije te na slabo razumijevanje mikroskopskog modela tvari. Za kreiranje učinkovitije nastave, preporuča se sagledati postojeće pogrešne ideje kao važan dio učeničkog/studentskog konceptualnog okvira te kvalitetan fizički model izgrađivati uz ispravljanje njihovih miskoncepcija. Konceptualni testovi predstavljaju jedan od suvremenih metodičkih alata za procjenu znanja i detekciju miskoncepcija. Saznavši da ne postoje takvi testovi za procjenu učeničkog/studentskog razumijevanja molekularno-kinetičke teorije, radom [1] nastojali smo dati originalan doprinos području edukacijske fizike. Važan korak u našem pristupu bila je radna pretpostavka da uzrok velikom broju studentskih miskoncepcija mogu biti upravo nelogičnosti i slabosti modela idealnog plina. Osmislili smo konceptualni test s pitanjima višestrukog izbora iz molekularno- kinetičke teorije plina (MKTP). Kao distraktori su nam poslužili odgovori studenata koje smo prethodno intervjuirali, postavljajući im jednaka pitanja otvorenog tipa. Neki od njihovih odgovora potvrdili su već poznate miskoncepcije, dok su drugi (posebice oni koji su se odnosili na međumolekularnu potencijalnu energiju) otkrili neke nove pogrešne ideje. Uz pomoć tako dobivenog testa, ispitali smo studente s različitih Sveučilišta u Republici Hrvatskoj. Ustanovili smo veliku zastupljenost miskoncepcija, nekonzistentnih odgovora te, što je posebno indikativno, sličnu raspodjelu odgovora na većinu pitanja kod svih grupa ispitanika, neovisno o različitim pristupima nastavi s obzirom na nastavni program i godinu studija. [1] Erceg, N., Aviani, I., Mešić, V., Glunčić, M. and Žauhar G. (2016), Development of the kinetic molecular theory of gases concept inventory: Preliminary results on university students' misconceptions, Phys. Rev. Phys. Educ. Res., 12, 020139

molekularno-kinetička teorija ; plin ; konceptualni test

nije evidentirano

engleski

Kinetic molecular theory of gases concept inventory - a modern methodical tool for creating effective physics teaching

nije evidentirano

kinetic molecular theory ; gas ; concept inventory

nije evidentirano

Podaci o prilogu

47-53.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova XIII. hrvatskog simpozija o nastavi fizike

Aviani, Ivica

Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo

978-953-7178-19-2

Podaci o skupu

XIII. Hrvatski simpozij o nastavi fizike Suvremeni kurikul i nastava fizike

pozvano predavanje

01.01.2017-01.01.2017

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Fizika, Obrazovne znanosti

Poveznice