Poučavanje objektno orijentiranog programiranja metodom didaktičkog skrivanja (CROSBI ID 439398)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Krpan, Divna
Mladenović, Saša
hrvatski
Poučavanje objektno orijentiranog programiranja metodom didaktičkog skrivanja
Učenje i poučavanje programiranja je teško. Poteškoće se pojavljuju kod svih uzrasta, a na fakultetima se odražavaju u obliku slabe prolaznosti. Studenti u kratkom vremenu moraju usvojiti apstraktne koncepte iz objektno orijentiranog programiranja (OOP) uz složenu sintaksu programskog jezika i okruženje. Zabrinjava činjenica da i nakon položenih početnih predmeta studenti i dalje imaju poteškoće. Obzirom na vremensko ograničenje potrebno je smanjiti irelevantno kognitivno opterećenje studenata. Jedan od načina je odabir početnog jezika s jednostavnijom sintaksom. Tijekom trogodišnjeg pilot istraživanja kod uvođenja vizualnih programskih jezika u visoko obrazovanje utvrđeno je da nema značajnog utjecaja na uspjeh u predmetima s tekstualnim jezicima, ali su određeni zahtjevi prema okviru za poučavanje objektno orijentiranog programiranja. Okvir OTTER temeljen na metodi didaktičkog skrivanja implementiran je u nastavi te su prikupljeni studentski projekti izrađeni pomoću OTTER-a tijekom pet godina. Postavljen je cilj istraživanja: utvrditi utjecaj primjene metode didaktičkog skrivanja pomoću okvira OTTER na usvajanje koncepata OOP-a. Razvijen je poseban alat za analizu projekata i izdvajanje objektno orijentiranih koncepata definiranih u radu. Faktorskom analizom izdvojeni su koncepti koji su vezani za grafičko korisničko sučelje i koncepti koji su isključivo vezani za OOP. Rezultati su pokazali da su studenti tijekom izrade projekata pomoću OTTER-a primjenjivali više koncepata OOP-a u odnosi na one koji nisu koristili okvir. Analiza podataka pomoću strukturalnog modeliranja je potvrdila rezultate te omogućila dodatno pojašnjenje odnosa među varijablama. Dokazana je opravdanost poučavanja OOP-a kod početnika u visokom obrazovanju primjenom metode didaktičkog skrivanja. Okvir omogućuje brži prijelaz iz početne faze usvajanja sintakse do izrade projekata
poučavanje programiranja ; objektno orijentirano programiranje ; didaktičko skrivanje ; projektno učenje
nije evidentirano
engleski
Teaching Object Oriented Programming Using Didactic Reduction
nije evidentirano
teaching programming ; object oriented programming ; didactic reduction ; project based learning
nije evidentirano
Podaci o izdanju
216
24.02.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu
Split