Journalism, „Fake News“ and Disinformation: A Handbook for Journalism Education and Training, Urednici: Cherilyn Ireton, Julie Posetti, UNESCO, 2018., 128 stranica, ISBN 978-92-3- 100281-6 (CROSBI ID 290838)
Prilog u časopisu | prikaz, osvrt, kritika
Podaci o odgovornosti
Grmuša, Tanja
hrvatski
Journalism, „Fake News“ and Disinformation: A Handbook for Journalism Education and Training, Urednici: Cherilyn Ireton, Julie Posetti, UNESCO, 2018., 128 stranica, ISBN 978-92-3- 100281-6
Knjiga Journalism, „Fake News“ and Disinformation: A Handbook for Journalism Education and Training u izdanju UNESCO-a koju su uredili Cherilyn Ireton, Julie Posetti, strukturirana je kao zbornik radova u sedam cjelina. Prva cjelina problematizira promjenu paradigme masovnog komuniciranja, od promjene funkcija medija do promjene uloge gatekeepera u medijima, kao i ekspanziju društveno štetnih komunikacijskih formi na društvenim mrežama. Druga cjelina ističe problematičnost sintagme lažne vijesti, zamjenjujući ih informacijskim poremećajima koji su detaljno prikazani na primjeru medijskog izvještavanja u sklopu francuskih predsjedničkih izbora 2017. godine. Utjecaj informacijskih poremećaja na medijsku industriju istražuje se u trećoj cjelini, dok četvrta cjelina naglašava važnost medijske pismenosti u osnaživanju publike i lakšem prepoznavanju navedenih oblika. Peta cjelina analizira mogućnosti upotrebe automatiziranih sustava provjere vijesti donoseći praktične savjete za njihovo svakodnevno korištenje. Budući da se medijske organizacije razlikuju u mogućnosti upotrebe navedenih sustava ponajviše zbog ograničenosti budžeta, šesta cjelina donosi pregled ostalih tehnika označavanja manipulativnog sadržaja. Posljednja, sedma cjelina problematizira online nasilje s kojim se suočava sve više novinara.
masovno komuniciranje ; društvene funkcije medija ; društveno štetne komunikacijske forme ; lažne vijesti ; informacijski poremećaji ; medijska pismenost ; fact-check sustavi ; online nasilje ; novinari
nije evidentirano
engleski
Journalism, „Fake News“ and Disinformation: A Handbook for Journalism Education and Training, Urednici: Cherilyn Ireton, Julie Posetti, UNESCO, 2018., 128 stranica, ISBN 978-92-3- 100281-6
nije evidentirano
mass communication ; social functions of the media ; socially harmful forms of communication ; fake news ; information disorders ; media literacy, fact-check systems ; online violence ; journalists
nije evidentirano