Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Implementacija didaktičkih elemenata waldorfske škole u državne redovne škole primarnog obrazovanja (CROSBI ID 439305)

Ocjenski rad | diplomski rad

Cerovec, Ivana Implementacija didaktičkih elemenata waldorfske škole u državne redovne škole primarnog obrazovanja / Topolovčan, Tomislav (mentor); Čakovec, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2020

Podaci o odgovornosti

Cerovec, Ivana

Topolovčan, Tomislav

hrvatski

Implementacija didaktičkih elemenata waldorfske škole u državne redovne škole primarnog obrazovanja

Osnovnoškolsko obrazovanje obavezno je za svakoga te samo po sebi ima važnu ulogu u oblikovanju života ljudi i društva u kojem živimo. Odabir načina programa odgoja i obrazovanja jedan od važnih čimbenika u formiranju budućnosti učenika. Alternativne škole su u mnogim državama prepoznate kao kvalitetno školstvo. Nazivaju se alternativnim školama zbog specifičnog odmaka od nacionalnog kurikuluma i posebnosti organizacije upravljačkog sistema škola. Unatoč dobrim stranama takvih programa i ideja još uvijek nisu prepoznati i cijenjeni u potpunosti. Moglo bi se reći da ljudi gledaju na njih kao „izolirane pokušaje koji su vrijedni, ali neprikladni za široku primjenu.“ (Vrcelj, 2001: 34). Neke specifičnosti waldorfske škole su: nema ravnatelja, osobito njeguje umjetnost i obrt, nastava po epohama, metode i nastavni sadržaji prilagođuju se razvojnim fazama učenika (Paschen, 2014). Cilj ovog istraživanja jest dobiti uvid u mišljenje i iskustva učitelja primarnog obrazovanja državne redovne škole o implementaciji osnovnih didaktičkih elemenata waldorfske škole. U radu se govori o osnivaču waldorfske pedagogije Rudolfu Steineru, opisuju se njegove metode učenja, didaktička obilježja škole, opisano je istraživanje te dobiveni rezultati. Elementi koji su se istraživali su mišljenja učitelja o specifičnostima waldorfskih škola kao što je odnos učitelja i učenika, odnos učitelja i roditelja, struktura nastave, provedba školskih predmeta o ručnim radovima, zanatima i umjetnosti te uporaba nastavih sredstava. U istraživanju su sudjelovale tri učiteljice primarnog obrazovanja. Sudionici istraživanja su iz područja Varaždinske županije, te predaju u istoj osnovnoj školi. Metoda koja je korištena u istraživanju je polustrukturirani intervju koji se sastojao od dvadeset dva pitanja. Rezultati istraživanja pokazuju da su učiteljice državnih škola veoma zainteresirane o implementaciji određenih didaktičkih elemenata waldorfske škole.

učitelji, učenici, waldorfska škola, državna škola, Rudolf Steiner

nije evidentirano

engleski

Implementation of Didactic Elements of Waldorf School in State Regular Schools of Primary Education

nije evidentirano

teachers, students, Waldorf school, public school, Rudolf Steiner

nije evidentirano

Podaci o izdanju

83

23.06.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Čakovec

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija