Uloga učitelja u pedagoškim mjerama: dobne i obrazovne razlike (CROSBI ID 439303)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Rog, Anja
Topolovčan, Tomislav
hrvatski
Uloga učitelja u pedagoškim mjerama: dobne i obrazovne razlike
Za provedbu kvalitetne i uspješne nastave potrebno je uspostaviti razrednu disciplinu, a kako bi se ona postigla postoji kućni red škole i pravila kojih se svaki učenik mora pridržavati. Međutim, u školama postoje učenici koji ne poštuju ta pravila i višestruko krše kućni red, a s druge strane postoje i učenici koji se ističu svojim vladanjem i zalaganjem na nastavi. Stoga su Zakonom o odgoju i obrazovanju regulirane dvije temeljne kategorije odgojnog djelovanja u školskim sustavima. To su poticajne i kaznene pedagoške mjere, Poticajne pedagoške mjere usmjerene su na pohvale i nagrade, dok su kaznene pedagoške mjere usmjerene na kritike i kazne i one se izriču učenicima zbog povrede dužnosti, neispunjavanja obveza, nasilničkog ponašanja i drugih neprimjerenih ponašanja. Kaznene pedagoške mjere u osnovnoj školi su opomena, ukor, strogi ukor i preseljenje u drugu školu. Razlog zbog kojeg se one izriču jesu sve češća neprimjerena ponašanja kod učenika koja se po težini dijele na: lakša, teža, teška i osobito teška neprihvatljiva ponašanja. Prema Pravilniku o kriterijima za izricanje pedagoških mjera svrha izricanja pedagoške mjere jest da se njezinim izricanjem utječe na promjenu ponašanja učenika kojem je mjera izrečena te da bude poticaj na odgovorno i primjereno ponašanje drugim učenicima. Izricanjem pedagoških mjera učenika bi se trebalo potaknuti na preuzimanje odgovornosti te bi učenik na taj način trebao razviti pozitivan odnos prema školi, školskim obavezama, školskom okruženju, učiteljima i razrednim kolegama. Izricanje pedagoških mjera temelji se na principima postupnosti, proporcionalnosti, pravednosti i pravodobnosti. U svrhu ovog diplomskog rada provedeno je istraživanje metodom intervjua čiji je cilj bio utvrditi koja je uloga učitelja u pedagoškim mjerama i postoje li dobne i obrazovne razlike. Podaci istraživanja prikupljeni su intervjuiranjem dviju učiteljica razredne nastave.
učenici, pedagoške mjere, razredna disciplina, neprimjereno ponašanje, intervju
nije evidentirano
engleski
The role of the teacher in pedagogical measures: age and educational differences
nije evidentirano
students, pedagogical measures, classroom discipline, violent behaviour, interview
nije evidentirano
Podaci o izdanju
41
21.09.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb