Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga učitelja u pedagoškim mjerama: dobne i obrazovne razlike (CROSBI ID 439303)

Ocjenski rad | diplomski rad

Rog, Anja Uloga učitelja u pedagoškim mjerama: dobne i obrazovne razlike / Topolovčan, Tomislav (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2020

Podaci o odgovornosti

Rog, Anja

Topolovčan, Tomislav

hrvatski

Uloga učitelja u pedagoškim mjerama: dobne i obrazovne razlike

Za provedbu kvalitetne i uspješne nastave potrebno je uspostaviti razrednu disciplinu, a kako bi se ona postigla postoji kućni red škole i pravila kojih se svaki učenik mora pridržavati. Međutim, u školama postoje učenici koji ne poštuju ta pravila i višestruko krše kućni red, a s druge strane postoje i učenici koji se ističu svojim vladanjem i zalaganjem na nastavi. Stoga su Zakonom o odgoju i obrazovanju regulirane dvije temeljne kategorije odgojnog djelovanja u školskim sustavima. To su poticajne i kaznene pedagoške mjere, Poticajne pedagoške mjere usmjerene su na pohvale i nagrade, dok su kaznene pedagoške mjere usmjerene na kritike i kazne i one se izriču učenicima zbog povrede dužnosti, neispunjavanja obveza, nasilničkog ponašanja i drugih neprimjerenih ponašanja. Kaznene pedagoške mjere u osnovnoj školi su opomena, ukor, strogi ukor i preseljenje u drugu školu. Razlog zbog kojeg se one izriču jesu sve češća neprimjerena ponašanja kod učenika koja se po težini dijele na: lakša, teža, teška i osobito teška neprihvatljiva ponašanja. Prema Pravilniku o kriterijima za izricanje pedagoških mjera svrha izricanja pedagoške mjere jest da se njezinim izricanjem utječe na promjenu ponašanja učenika kojem je mjera izrečena te da bude poticaj na odgovorno i primjereno ponašanje drugim učenicima. Izricanjem pedagoških mjera učenika bi se trebalo potaknuti na preuzimanje odgovornosti te bi učenik na taj način trebao razviti pozitivan odnos prema školi, školskim obavezama, školskom okruženju, učiteljima i razrednim kolegama. Izricanje pedagoških mjera temelji se na principima postupnosti, proporcionalnosti, pravednosti i pravodobnosti. U svrhu ovog diplomskog rada provedeno je istraživanje metodom intervjua čiji je cilj bio utvrditi koja je uloga učitelja u pedagoškim mjerama i postoje li dobne i obrazovne razlike. Podaci istraživanja prikupljeni su intervjuiranjem dviju učiteljica razredne nastave.

učenici, pedagoške mjere, razredna disciplina, neprimjereno ponašanje, intervju

nije evidentirano

engleski

The role of the teacher in pedagogical measures: age and educational differences

nije evidentirano

students, pedagogical measures, classroom discipline, violent behaviour, interview

nije evidentirano

Podaci o izdanju

41

21.09.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija