Likovne preferencije učenika mlađeg školskog uzrasta s obzirom na sociodemografske značajke i učiteljsku procjenu dječjih sposobnosti (CROSBI ID 290342)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kuščević, Dubravka
hrvatski
Likovne preferencije učenika mlađeg školskog uzrasta s obzirom na sociodemografske značajke i učiteljsku procjenu dječjih sposobnosti
Likovna umjetnost u nastavnom procesu izrazito učinkovito djeluje na razvoj djetetovih kognitivnih, afektivnih, i motoričkih sposobnosti, njome se potiče divergentno mišljenje učenika, te razvija apstraktno i kritičko mišljenje, što je istaknuto u nastavnom programu likovne kulture. Nastava likovne kulture pretpostavlja različite aspekte vizualno-likovnog odgoja i obrazovanja ; između ostalog, likovnu spoznaju, likovne sposobnosti i vještine, recepciju likovnih djela i vizualno-likovnu komunikaciju u funkciji oblikovanja likovnog ukusa kao dijela opće kulture. U obveznom osnovnom obrazovanju učenička recepcija likovnih djela temelji se na razumijevanju likovnog jezika kroz aktivno promatranje i doživljavanje likovnih djela. Članak razmatra utjecaj faktora (obrazovanje roditelja i učeničke sposobnosti) na preferencije učenika nižih razreda osnovne škole. Istražujući povezanost općih sposobnosti učenika s njihovim likovnim preferencijama utvrdili smo da prema procjeni učitelja učeničke sposobnosti ne utječu na preferencije likovnih djela, a ni obrazovanje roditelja učenika nije bitan čimbenik.
likovna djela ; preferencije ; učenici
nije evidentirano
engleski
Visual art preferences of junior primary school pupils according to their sociodemographic characteristics and the teachers’ assessment of children’s abilities
nije evidentirano
pupils ; works of art ; preferences
nije evidentirano
Podaci o izdanju
65
2016.
335-345
objavljeno
0037-654X
1849-532X