Između znanosti i umjetnosti - stavovi učitelja razredne nastave o predmetima Matematika i Likovna kultura (CROSBI ID 699538)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Mišurac, Irena ; Kuščević, Dubravka
hrvatski
Između znanosti i umjetnosti - stavovi učitelja razredne nastave o predmetima Matematika i Likovna kultura
Znanost i umjetnost često su u obrazovanju suprotstavljene s obzirom na uvriježena mišljenja kako se znanost obraća razumu, a umjetnost se obraća isključivo emocijama. Ta se razlika posebno uočava u različitom pristupu predmetima Likovna kultura i Matematika u školskoj praksi. Ipak, i znanost i umjetnost podrazumijevanju uporabu simboličkih sustava koji se na određene načine međusobno podudaraju jer uključuju promišljanje, istraživanje, primjenu, preoblikovanje, stvaranje i kreativnost, čime značajno pridonose razvoju cjelovite ličnosti. U društvu je često prisutna predrasuda da je isključiva svrha predmeta Likovna kultura razonoda, kreativnost i estetika, a u Matematici se svrhom ponajprije smatra učenje matematičkih koncepta i razvijanje logičkoga mišljenja. Kako bi utvrdili jesu li učitelji svjesni da oba nastavna predmeta razvijaju i kognitivne i afektivne sposobnosti učenika, željeli smo istražiti na koji način učitelji razredne nastave percipiraju nastavne predmete Matematika i Likovna kultura. Uzorak je sačinjavalo 226 učitelja razredne nastave koji su ispitani upitnikom s 18 tvrdnji u kojima su izražavali svoje stavove o nastavi Matematike i Likovne kulture. Uz navedeno, upitnikom se provjeravalo koliko važnim za budući život učenika učitelji smatraju pojedine predmete u razrednoj nastavi. Rezultati istraživanja ukazuju da učitelji razredne nastave shvaćaju važnost obaju nastavnih predmeta, da shvaćaju da oba predmeta potiču učenike na razmišljanje i kreativnost te shvaćaju da je važno omogućiti učenicima odgoj i obrazovanje na umjetničkim i znanstvenim sadržajima. Većina učitelja izrazila je mišljenje da satnicu predmeta Likovna kultura treba povećati u odnosu na sadašnji jedan sat tjedno.
kognitivni razvoj ; kreativnost ; likovna kultura ; matematika ; mišljenje
nije evidentirano
engleski
Between Arts and Sciences - Primary School Teachers Attitudes about Mathematics and Visual Arts
nije evidentirano
cognitive development ; creativity ; mathematics ; thinking ; visual arts
nije evidentirano
Podaci o prilogu
168-176.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Aniko
Osijek:
978-953-314-092-6
Podaci o skupu
Globalne i lokalne perspektive pedagogije
predavanje
01.01.2016-01.01.2016
Osijek, Hrvatska