Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Između znanosti i umjetnosti - stavovi učitelja razredne nastave o predmetima Matematika i Likovna kultura (CROSBI ID 699538)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Mišurac, Irena ; Kuščević, Dubravka Između znanosti i umjetnosti - stavovi učitelja razredne nastave o predmetima Matematika i Likovna kultura // Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka et al. (ur.). Osijek, 2016. str. 168-176

Podaci o odgovornosti

Mišurac, Irena ; Kuščević, Dubravka

hrvatski

Između znanosti i umjetnosti - stavovi učitelja razredne nastave o predmetima Matematika i Likovna kultura

Znanost i umjetnost često su u obrazovanju suprotstavljene s obzirom na uvriježena mišljenja kako se znanost obraća razumu, a umjetnost se obraća isključivo emocijama. Ta se razlika posebno uočava u različitom pristupu predmetima Likovna kultura i Matematika u školskoj praksi. Ipak, i znanost i umjetnost podrazumijevanju uporabu simboličkih sustava koji se na određene načine međusobno podudaraju jer uključuju promišljanje, istraživanje, primjenu, preoblikovanje, stvaranje i kreativnost, čime značajno pridonose razvoju cjelovite ličnosti. U društvu je često prisutna predrasuda da je isključiva svrha predmeta Likovna kultura razonoda, kreativnost i estetika, a u Matematici se svrhom ponajprije smatra učenje matematičkih koncepta i razvijanje logičkoga mišljenja. Kako bi utvrdili jesu li učitelji svjesni da oba nastavna predmeta razvijaju i kognitivne i afektivne sposobnosti učenika, željeli smo istražiti na koji način učitelji razredne nastave percipiraju nastavne predmete Matematika i Likovna kultura. Uzorak je sačinjavalo 226 učitelja razredne nastave koji su ispitani upitnikom s 18 tvrdnji u kojima su izražavali svoje stavove o nastavi Matematike i Likovne kulture. Uz navedeno, upitnikom se provjeravalo koliko važnim za budući život učenika učitelji smatraju pojedine predmete u razrednoj nastavi. Rezultati istraživanja ukazuju da učitelji razredne nastave shvaćaju važnost obaju nastavnih predmeta, da shvaćaju da oba predmeta potiču učenike na razmišljanje i kreativnost te shvaćaju da je važno omogućiti učenicima odgoj i obrazovanje na umjetničkim i znanstvenim sadržajima. Većina učitelja izrazila je mišljenje da satnicu predmeta Likovna kultura treba povećati u odnosu na sadašnji jedan sat tjedno.

kognitivni razvoj ; kreativnost ; likovna kultura ; matematika ; mišljenje

nije evidentirano

engleski

Between Arts and Sciences - Primary School Teachers Attitudes about Mathematics and Visual Arts

nije evidentirano

cognitive development ; creativity ; mathematics ; thinking ; visual arts

nije evidentirano

Podaci o prilogu

168-176.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Aniko

Osijek:

978-953-314-092-6

Podaci o skupu

Globalne i lokalne perspektive pedagogije

predavanje

01.01.2016-01.01.2016

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Likovne umjetnosti, Matematika, Pedagogija