Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1109029

Odnos između anksioznosti i percipiranog roditeljskog ponašanja kod učenika osnovne škole


Buljan, Lara
Odnos između anksioznosti i percipiranog roditeljskog ponašanja kod učenika osnovne škole, 2015., diplomski rad, diplomski, Odsjek za psihologiju, Zagreb, Hrvatska


CROSBI ID: 1109029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos između anksioznosti i percipiranog roditeljskog ponašanja kod učenika osnovne škole
(The relationship between anxiety ans perceived parental behavior among primary school students)

Autori
Buljan, Lara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odsjek za psihologiju

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
14.07

Godina
2015

Stranica
50

Mentor
Pačić-Turk, Ljiljana

Ključne riječi
djeca, anksioznost, roditeljsko ponašanje
(children, anxiety, parental behaviour)

Sažetak
Cilj ovog rada je istražiti odnos između percipiranog roditeljskog ponašanja i anksioznosti kod djece. U istraživanju je sudjelovalo 184 učenika Osnovne škole Stjepana Radića u Imotskom, 86 učenica (46, 7%) i 98 učenika (53, 3%) u dobi od 10-14 godina. Uzorak je prigodan. Prvi problem ovog rada odnosi se na razliku u izraženosti simptoma na subskalama anksioznosti ovisno o spolu i dobi sudionika. Iako djevojčice postižu nešto više rezultate na gotovo svim subskalama anksioznosti, MANOVA-om je utvrđeno da ne postoji statistički značajna razlika između dječaka i djevojčica u izraženosti simptoma anksioznosti. Također, nije dobivena statistički značajna povezanost između dobi sudionika i većine subskala anksioznosti. Drugi problem ovog rada odnosi se na specifične strahove i fobije koje djeca imaju. 60, 9% sudionika ovog istraživanja odgovorilo je da ima neki specifičan strah ili fobiju. Najviše se boje smrti ili bolesti u obitelji, otrovnih/opasnih životinja, testovnih situacija/ ispitivanja/ ocjena. Od sudionika koji su izvijestili da imaju neki specifični strah ili fobiju, njih 68% su djevojčice, a 53% su dječaci. Međutim, nije utvrđena statistički značajna razlika među spolovima. Treći problem odnosio se na spolne i dobne razlike u procjeni pojedinih subskala i dimenzija percipiranog roditeljskog ponašanja. Majke dobivaju više procjene na gotovo svim subskalama i dimenzijama roditeljskog ponašanja od očeva: Toplina, Autonomija, Roditeljsko znanje, Induktivno rezoniranje, Intruzivnost, Roditeljska podrška i Restriktivna kontrola, dok na subskali Kažnjavanje ostvaruju podjednake procjene, a jedino na subskali/dimenziji Popustljivost očevi postižu više rezultate. Djeca procjenjuju i majčinu Roditeljsku podršku i Restriktivnu kontrolu višom nego očevu. Ovakve rezultate djelomično bismo mogli objasniti i time što uzorak djece dolazi iz uglavnom tradicionalne, patrijahalne okoline gdje je odgoj djece u znatno većoj mjeri majčina nego očeva odgovornost. Rezultati multivarijatne analize ukazuju na nepostojanje statistički značajne razlike u procjeni majčinog ponašanja na dimenzijama Roditeljska podrška, Restriktivna kontrola i Popustljivost ovisno o spolu i dobi ispitanika, dok postoji statistički značajna razlika u procjeni očeva ponašnja na tim dimenzijama s obzirom na spol. Djevojčice i dječaci razlikuju se u percepciji očevog ponašanja na dimenziji Restriktivno kontroliranje i to na način da djevojčice imaju nižu percepciju očevog restriktivnog kontroliranja. Posljednji problem ovog rada je utvrditi odnos anksioznosti kod djece i percipiranog roditeljskog ponašanja. Izračunate su korelacije između subskala anksioznosti i dimenzija percipiranog majčinog i očevog ponašanja. Sve subskale anksioznosti značajno su povezane jedino s dimenzijom Restriktivne kontrole roditelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ljiljana Pačić-Turk (mentor)


Citiraj ovu publikaciju

Buljan, Lara
Odnos između anksioznosti i percipiranog roditeljskog ponašanja kod učenika osnovne škole, 2015., diplomski rad, diplomski, Odsjek za psihologiju, Zagreb, Hrvatska
Buljan, L. (2015) 'Odnos između anksioznosti i percipiranog roditeljskog ponašanja kod učenika osnovne škole', diplomski rad, diplomski, Odsjek za psihologiju, Zagreb, Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, author = {Buljan, L.}, year = {2015}, pages = {50}, keywords = {djeca, anksioznost, roditeljsko pona\v{s}anje}, title = {Odnos izme\dju anksioznosti i percipiranog roditeljskog pona\v{s}anja kod u\v{c}enika osnovne \v{s}kole}, keyword = {djeca, anksioznost, roditeljsko pona\v{s}anje}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Buljan, L.}, year = {2015}, pages = {50}, keywords = {children, anxiety, parental behaviour}, title = {The relationship between anxiety ans perceived parental behavior among primary school students}, keyword = {children, anxiety, parental behaviour}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font