Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos između anksioznosti i percipiranog roditeljskog ponašanja kod učenika osnovne škole (CROSBI ID 439078)

Ocjenski rad | diplomski rad

Buljan, Lara Odnos između anksioznosti i percipiranog roditeljskog ponašanja kod učenika osnovne škole / Pačić-Turk, Ljiljana (mentor); Zagreb, Hrvatska, Fakultet hrvatskih studija, . 2015

Podaci o odgovornosti

Buljan, Lara

Pačić-Turk, Ljiljana

hrvatski

Odnos između anksioznosti i percipiranog roditeljskog ponašanja kod učenika osnovne škole

Cilj ovog rada je istražiti odnos između percipiranog roditeljskog ponašanja i anksioznosti kod djece. U istraživanju je sudjelovalo 184 učenika Osnovne škole Stjepana Radića u Imotskom, 86 učenica (46, 7%) i 98 učenika (53, 3%) u dobi od 10-14 godina. Uzorak je prigodan. Prvi problem ovog rada odnosi se na razliku u izraženosti simptoma na subskalama anksioznosti ovisno o spolu i dobi sudionika. Iako djevojčice postižu nešto više rezultate na gotovo svim subskalama anksioznosti, MANOVA-om je utvrđeno da ne postoji statistički značajna razlika između dječaka i djevojčica u izraženosti simptoma anksioznosti. Također, nije dobivena statistički značajna povezanost između dobi sudionika i većine subskala anksioznosti. Drugi problem ovog rada odnosi se na specifične strahove i fobije koje djeca imaju. 60, 9% sudionika ovog istraživanja odgovorilo je da ima neki specifičan strah ili fobiju. Najviše se boje smrti ili bolesti u obitelji, otrovnih/opasnih životinja, testovnih situacija/ ispitivanja/ ocjena. Od sudionika koji su izvijestili da imaju neki specifični strah ili fobiju, njih 68% su djevojčice, a 53% su dječaci. Međutim, nije utvrđena statistički značajna razlika među spolovima. Treći problem odnosio se na spolne i dobne razlike u procjeni pojedinih subskala i dimenzija percipiranog roditeljskog ponašanja. Majke dobivaju više procjene na gotovo svim subskalama i dimenzijama roditeljskog ponašanja od očeva: Toplina, Autonomija, Roditeljsko znanje, Induktivno rezoniranje, Intruzivnost, Roditeljska podrška i Restriktivna kontrola, dok na subskali Kažnjavanje ostvaruju podjednake procjene, a jedino na subskali/dimenziji Popustljivost očevi postižu više rezultate. Djeca procjenjuju i majčinu Roditeljsku podršku i Restriktivnu kontrolu višom nego očevu. Ovakve rezultate djelomično bismo mogli objasniti i time što uzorak djece dolazi iz uglavnom tradicionalne, patrijahalne okoline gdje je odgoj djece u znatno većoj mjeri majčina nego očeva odgovornost. Rezultati multivarijatne analize ukazuju na nepostojanje statistički značajne razlike u procjeni majčinog ponašanja na dimenzijama Roditeljska podrška, Restriktivna kontrola i Popustljivost ovisno o spolu i dobi ispitanika, dok postoji statistički značajna razlika u procjeni očeva ponašnja na tim dimenzijama s obzirom na spol. Djevojčice i dječaci razlikuju se u percepciji očevog ponašanja na dimenziji Restriktivno kontroliranje i to na način da djevojčice imaju nižu percepciju očevog restriktivnog kontroliranja. Posljednji problem ovog rada je utvrditi odnos anksioznosti kod djece i percipiranog roditeljskog ponašanja. Izračunate su korelacije između subskala anksioznosti i dimenzija percipiranog majčinog i očevog ponašanja. Sve subskale anksioznosti značajno su povezane jedino s dimenzijom Restriktivne kontrole roditelja.

djeca, anksioznost, roditeljsko ponašanje

nije evidentirano

engleski

The relationship between anxiety ans perceived parental behavior among primary school students

nije evidentirano

children, anxiety, parental behaviour

nije evidentirano

Podaci o izdanju

50

14.07.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet hrvatskih studija

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija