Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Napomene o tvorbi riječi u jeziku predškolske djece (CROSBI ID 68649)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Stolac, Diana ; Stolac, Dunja Napomene o tvorbi riječi u jeziku predškolske djece // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Improving the quality of life of children and youth / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.). Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2020. str. 212-230

Podaci o odgovornosti

Stolac, Diana ; Stolac, Dunja

hrvatski

Napomene o tvorbi riječi u jeziku predškolske djece

Sustavne spoznaje o rječotvorbi dobivaju se tijekom školovanja, ali to ne znači da govornici tek tada shvaćaju strukture riječi, jezične odnose i jezična pravila. Djeca već u ranoj predškolskoj dobi oblikuju spoznaje o rječotvorbi na temelju zamjedbi odnosa riječi u čestoj uporabi. Tijekom 2019./2020. godine u dječjem je vrtiću prikupljena građa te se analiziraju primjeri otklona od standardne rječotvorbe, koji upućuju na različite kognitivne procese. Na razini morfologije izdvajaju se primjeri vezani uz tvorbu duge množine imenica kao neutralne (npr. mrav – mravovi). U pomacima u odnosima između glagolskih oblika promatraju se infinitiv, prezent i perfekt (npr. zvati – zovi – zovili su) te se može pretpostaviti visoka čestotnost uporabe zapovjednih oblika u svakodnevnoj komunikaciji. Djeca u riječima koje završavaju na -ić, -čić ili -ica vide umanjenice, premda neke njihove novotvorbe ne nose sem deminucije ili deminucijski odnos vide tamo gdje ga nema (npr. brat – bratić). Posebno se promatraju novotvorbe koje značajno mijenjaju riječ, a ipak su svima razumljive (npr. kopatica 'lopatica'). Na temelju iznesenih primjera donose se zaključci o dječjoj percepciji rječotvornih odnosa.

hrvatski jezik, tvorba riječi, dječji govor, predškolska djeca

Ovaj rad je financiralo Sveučilište u Rijeci projektom uniri-human-18-285.

engleski

Some remarks on word formation in the language of preschool children

nije evidentirano

Croatian language, word formation, child speech, pre-school children

nije evidentirano

Podaci o prilogu

212-230.

objavljeno

Podaci o knjizi

Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Improving the quality of life of children and youth

Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina

Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih

2020.

1986-9886

Povezanost rada

Filologija