Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odnos glazbenih preferencija prema MUSIC modelu, motiva slušanja glazbe i crta ličnosti (CROSBI ID 699381)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Žauhar, Valnea ; Levak, Nikolina Odnos glazbenih preferencija prema MUSIC modelu, motiva slušanja glazbe i crta ličnosti // 22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka / Burić, Ireana ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 34-34

Podaci o odgovornosti

Žauhar, Valnea ; Levak, Nikolina

hrvatski

Odnos glazbenih preferencija prema MUSIC modelu, motiva slušanja glazbe i crta ličnosti

Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti petofaktorsku strukturu MUSIC modela glazbenih preferencija(Rentfrow, Goldberg i Levitin, 2011). Preferencije se pritom mjere putemprocjena sviđanja glazbenih isječaka, a pet dimenzija modela odnosi se na preferencije prema blagoj, nepretencioznoj, sofisticiranoj, intenzivnoj i suvremenoj glazbi. Cilj ovog istraživanja također je bio ispitati odnos glazbenih preferencija, motiva slušanja glazbe (emocionalno, kognitivno, pozadinsko slušanje) i crta ličnosti. U istraživanju je sudjelovalo 457 ispitanika (74.2% ispitanica) prosječne dobi od 20 godina. U prvom dijelu istraživanja, ispitanici su ispunili Inventar motiva slušanja glazbe (Uses of music inventory, UMI, Chamorro-Premuzic i Furnham, 2007) te Petofaktorski inventar ličnosti (Big Five Inventory, BFI, Benet-Martinez i John, 1998). U drugom dijelu istraživanja, ispitanici su procijenili koliko im se sviđa svaki od 25 prezentiranih glazbenih isječaka u trajanju od 15 sekundi. Rezultati su pokazali da je struktura MUSIC modela zadovoljavajuća kad se u ispitivanje glazbenih preferencija uključi 21 isječak, a povezanosti glazbenih preferencija i motiva slušanja glazbe s crtama ličnosti uglavnom su replicirane. Crte ličnosti doprinijele su objašnjenju varijance glazbenih preferencija povrh dobi i spola, a kao samostalni prediktori većinom su se, očekivano, istaknule otvorenost i ekstraverzija. Povrh crta ličnosti, motivi slušanja glazbeobjasnili su preferencije prema blagoj, intenzivnoj i suvremenoj glazbi. Preferencije prema blagoj glazbi pritom pozitivno predviđa emocionalno, a negativno kognitivno slušanje. Preferencije prema intenzivnoj glazbi pozitivno predviđa samo kognitivno slušanje. Preferencije prema suvremenoj glazbi pozitivno predviđaju emocionalno i pozadinsko slušanje, dok je kognitivno slušanje negativni prediktor. Ukupne količine objašnjene varijance glazbenih preferencija kreću se u rasponu od 8% za suvremenu do 26% za sofisticiranu glazbu, stoga je budućim istraživanjima potrebno istražiti dodatne faktore koji objašnjavaju glazbene preferencije kada su one mjerene pomoću procjena sviđanja glazbenih isječaka. Zadovoljavajuća replikabilnost petofaktorske strukture MUSIC modela ukazuje na to da je mjerenje glazbenih preferencija korištenjem procjena sviđanja glazbenih isječaka opravdana što olakšava usporedbe glazbenih preferencija kodrazličitih skupina ispitanika.

glazbene preferencije, MUSIC model, glazbeni isječci, motivi slušanja glazbe, ličnost

nije evidentirano

engleski

Relationship between music preferences according to the MUSIC model, uses of music and personality traits

nije evidentirano

music preferences, MUSIC model, music excerpts, uses of music, personality

nije evidentirano

Podaci o prilogu

34-34.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Burić, Ireana ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-331-305-4

Podaci o skupu

22. Dani psihologije u Zadru

predavanje

01.10.2020-03.10.2020

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija