Social creativity of early primary school pupils and behavioural patterns in school conflicts (CROSBI ID 290051)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Vlah, Nataša ; Lončarić, Darko ; Brižan, Anamaria
hrvatski
Social creativity of early primary school pupils and behavioural patterns in school conflicts
Prema teoriji rješavanja sukoba, u školi, kao odgojno-obrazovnoj instituciji, mogući su sustavni utjecaji na konstruktivna socijalna ponašanja i kvalitetne izbore. Cilj rada bio je utvrditi povezanost između kreativnog potencijala učenika razredne nastave i njihovih obrazaca ponašanja u sukobima u školi. Učenici razredne nastave (N=73 ; 55.1% djevojčica) sudjelovali su u istraživanju rješavanjem testa potencijalne socijalne kreativnosti EPoC-SOC. Tri obrasca učeničkih ponašanja (pobjeđivanje, izbjegavanje i suradnja) procjenjivale su njihove učiteljice i učitelji (N=16 ; 38-60 godina ; 96% žene). Nestandardizirani rezultati korišteni su za procjenu divergentno- eksplorativnog mišljenja kao i konvergentno integrativnog mišljenja u zadacima s dijadnim socijalnim odnosima i u grupnim zadacima. Korelacijskom analizom utvrđena je samo statistički značajna negativna povezanost obrasca izbjegavanja s postignućem na zadacima konvergentno-integrativne socijalne kreativnosti. Dobiveni rezultati sugeriraju potrebu za daljnjim istraživanjima povezanosti učenikove socijalne kompetentnosti i ponašanja u sukobima.
EPoC ; patterns of behaviour in conflict situations ; classroom teach-ing ; social creativity
nije evidentirano
engleski
Social creativity of early primary school pupils and behavioural patterns in school conflicts
nije evidentirano
EPoC ; patterns of behaviour in conflict situations ; classroom teach-ing ; social creativity
nije evidentirano
Podaci o izdanju
69 (1)
2020.
9-28
objavljeno
0037-654X
1849-532X
10.38003/sv.69.1.1
Povezanost rada
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Pedagogija, Psihologija