PREVENCIJA OVISNOSTI S ASPEKTA TEORIJE SOCIJALNOG UČENJA I KOGNITIVNE PSIHOLOGIJE (CROSBI ID 290044)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Pačić-Turk, Lj ; Bošković, Gordan
hrvatski
PREVENCIJA OVISNOSTI S ASPEKTA TEORIJE SOCIJALNOG UČENJA I KOGNITIVNE PSIHOLOGIJE
S obzirom na posljedice koje uzrokuju pojedincima, obiteljima i čitavoj zajednici, zloporabu psihoaktivnih sredstava kao i ovisnost o psihoaktivnim sredstvima treba držati vrlo ozbiljnim javno-zdravstvenim, ali i socijalno-patološkim problemom u suvremenom svijetu. Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije najmanje 15, 3 milijuna ljudi ima problema sa zloporabom ovisnosti, intravenozno uzimanje droge zabilježeno je u 136 zemalja svijeta, od kojih u 93 postoje izvješća o HIV infekcijama u ovoj populaciji. Nelegalna trgovina drogom ugrožava milijune života kako u razvijenim tako i u manje razvijenim zemljama svijeta. Prema podacima UN-a 3, 1% svjetske populacije ili 4, 3% ljudi u životnoj dobi od 15 i više godina konzumiralo je neko od sredstava ovisnosti devedesetih godina. Također prema podacima UN-a, 147 milijuna ljudi u svijetu konzumira kanabis, 33 milijuna ljudi konzumira stimulanse (amfetaminski tip, uključujući 7 milijuna ljudi koji konzumiraju ecstasy), 13 milijuna ljudi uzima kokain i 13 milijuna ljudi uzima opijate, od čega je 9 milijuna onih koji uzimaju heroin. Najzad, i svakako ne najmanje važno, za svaki dolar investiran u tretman odvikavanja uštedi se 7 dolara u sustavu zdravstva i socijalne skrbi.
ovisnost, prevencijske intervencije, socijalno učenje, kognitivna psihologija
nije evidentirano
engleski
PREVENTION OF DRUG DEPENDENCE FROM THE ASPECT OF SOCIAL LEARNING THEORY AND COGNITIVE PSYCHOLOGY
nije evidentirano
drug addiction, prevention interventions, social learning theory, cognitive psychology
nije evidentirano