Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj kao obrazovni imperativ nastavničke profesije: „Od bilo kakvih materijala važniji je osobni primjer” (CROSBI ID 68620)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Vukobratović, Jelena ; Rončević, Nena Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj kao obrazovni imperativ nastavničke profesije: „Od bilo kakvih materijala važniji je osobni primjer” // SUVREMENI TRENDOVI I IZAZOVI NASTAVNIČKE PROFESIJE Zbornik Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci / Ćulum Ilić, Bojana ; Buchberger, Iva (ur.). Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2020. str. 95-116

Podaci o odgovornosti

Vukobratović, Jelena ; Rončević, Nena

hrvatski

Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj kao obrazovni imperativ nastavničke profesije: „Od bilo kakvih materijala važniji je osobni primjer”

U teorijskom dijelu rada sažeto se opisuje koncept održivog razvoja i koncept odgoja i obrazovanja za održivi razvoj (dalje u tekstu OOOR) te njegov trenutačni položaj u hrvatskom obrazovnom sustavu. Primarni cilj istraživanja bio je ispitati povezanosti razumijevanja koncepta održivog razvoja kod nastavnika s percepcijom mogućnosti implementacije sadržaja OOOR-a u nastavu. Osim toga, nastojalo se utvrditi imaju li nastavnici koji su pohađali edukacije iz područja OOOR-a bolje razumijevanje koncepta održivog razvoja od onih koji navedene edukacije nisu pohađali. U istraživanju su sudjelovali nastavnici razredne i predmetne nastave (N = 171) s područja Primorsko-goranske (33.03 %) i Osječko-baranjske županije (66.07 %). Rezultati pokazuju da ispitanici iskazuju najviši stupanj slaganja s opće prihvaćenom defnicijom koja održivi razvoj opisuje kao sposobnost uporabe prirodnih resursa kako bi se zadovoljile potrebe svih u sadašnjosti bez ugrožavanja budućih generacija. U drugom dijelu istraživanja ispitivalo se mišljenje nastavnika o mogućnostima praktične implementacije sadržaja OOOR-a. Rezultati pokazuju da postoji korelacija između stupnja poznavanja koncepta održivog razvoja s percepcijom različitih mogućnosti implementacije sadržaja OOOR-a u svakodnevni rad, dok se nepostojanje mogućnosti usavršavanja i odgovarajućih didaktičkih materijala nije pokazalo kao značajan prediktor. U kontekstu ispitivanja obrazovnih potreba 81.76 % nastavnika navelo je da nema mogućnost pohađati edukaciju koja se odnosi na problematiku OOOR-a što predstavlja zabrinjavajući rezultat. Analizirajući dobivene rezultate može se zaključiti da je pred implementacijom OOOR-a u osnovne škole još mnogo izazova o kojima treba promišljati.

implementacija ; odgoj i obrazovanje za održivi razvoj ; obrazovne potrebe ; stavovi učitelja o odgoju i obrazovanju za održivi razvoj

nije evidentirano

engleski

Education for sustainable development as the educational imperative of the teaching profession: „personal example is more important than all the teaching materials”

nije evidentirano

implementation ; education for sustainable development ; educational needs ; teachers’ about education for sustainable development

nije evidentirano

Podaci o prilogu

95-116.

objavljeno

Podaci o knjizi

SUVREMENI TRENDOVI I IZAZOVI NASTAVNIČKE PROFESIJE Zbornik Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci

Ćulum Ilić, Bojana ; Buchberger, Iva

Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

2020.

978-953-361-000-9

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija