Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

IZVEDBENI PLANOVI I PROGRAMI STUDIJA U HRVATSKOJ KOJI OBRAZUJU UČITELJE ZA RAD S UČENICIMA S ADHD-om (CROSBI ID 289988)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Vukelić, Davor ; Zovko, Anita ; Vlah, Nataša IZVEDBENI PLANOVI I PROGRAMI STUDIJA U HRVATSKOJ KOJI OBRAZUJU UČITELJE ZA RAD S UČENICIMA S ADHD-om // Društvene i humanističke studije, 5 (2020), 4; 431-462

Podaci o odgovornosti

Vukelić, Davor ; Zovko, Anita ; Vlah, Nataša

hrvatski

IZVEDBENI PLANOVI I PROGRAMI STUDIJA U HRVATSKOJ KOJI OBRAZUJU UČITELJE ZA RAD S UČENICIMA S ADHD-om

Osposobljavanje učitelja za rad s učenicima s teškoćama i rad s učenicima s ADHD-om poseban je izazov za kreatore studijskih programa. Adekvatna osposobljenost učitelja za rad s učenicima s ADHD-om polučuje visoku razinu inkluzije takve djece u odgojno-obrazovni sustav. Cilj rada je analizom izvedbenih planova i programa koji obrazuju učitelje, vidjeti zadovoljavaju li i u kojoj mjeri takvi studiji kvantitativnu potrebu za sadržajem o ADHD-u. Metoda kojom će se realizirati taj cilj je fenomenološko- deskriptivni pregled postojećih kolegija na svim sveučilištima u Hrvatskoj koji obuhvaćaju inicijalno osposobljavanje o ADHD-u, uz kvalitativno ispitivanje nositelja kolegija o vrsnoći studijskog sadržaja posvećenog ADHD-u. Upit je putem elektroničke pošte poslan na adrese 98 nositelja kolegija ili voditelja odjela, a njih 71 je odgovorilo (72.4% ). Podaci su analizirani tako da je uspoređen broj sati unutar kojih se govori o ADHD-u sa brojem sati koji je predviđen za cjelokupni studij (preddiplomski, diplomski ili integrirani preddiplomski i diplomski). Na svim sveučilištima učitelji razredne nastave postižu zadovoljavajuću razinu znanja o radu sa učenicima s ADHD-om, no studiji za učitelje predmetne nastave ne zadovoljavaju taj kriterij u velikom broju slučajeva. Za kvalitetan odgojno-obrazovni rad s učenicima s ADHD-om učitelji osnovnih škola moraju se cjeloživotno usavršavati.

: Učitelji osnovne škole, ADHD, inkluzija, plan i program studija

nije evidentirano

engleski

Croatian School Curriculum Programs That Train Teachers to Manage ADHD in the Classroom

nije evidentirano

Elementary school teacher ; ADHD ; inclusion ; study plan and program

nije evidentirano

Podaci o izdanju

5 (4)

2020.

431-462

objavljeno

2490-3604

2490-3647

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija