Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Komparativna analiza korištenja UNP-a i klasičnih goriva kod osobnih vozila radi smanjenja emisija stakleničkih plinova u sektoru transporta (CROSBI ID 788435)

Druge vrste radova | elaborat/studija

Leš, Borna ; Leš, Dražen ; Merćep, Miroslav ; Karasalihović Sedlar, Daria ; Smajla, Ivan ; Šćulac Domac, Marija ; Zovak, Goran Komparativna analiza korištenja UNP-a i klasičnih goriva kod osobnih vozila radi smanjenja emisija stakleničkih plinova u sektoru transporta. 2020.

Podaci o odgovornosti

Leš, Borna ; Leš, Dražen ; Merćep, Miroslav ; Karasalihović Sedlar, Daria ; Smajla, Ivan ; Šćulac Domac, Marija ; Zovak, Goran

hrvatski

Komparativna analiza korištenja UNP-a i klasičnih goriva kod osobnih vozila radi smanjenja emisija stakleničkih plinova u sektoru transporta

Kako se velika većina emisija stakleničkih plinova oslobađa sagorijevanjem fosilnih goriva, predviđeni rast potrošnje u sektoru prometa u nadolazećem desetljeću pred nacionalna gospodarstva stavlja velike izazove u pogledu dekarbonizacije. S obzirom da osobna vozila značajno doprinose ukupnim emisijama, uočava se nužnost za razumijevanjem dinamike rasta emisija CO2 i ostalih stakleničkih plinova iz osobnih automobila na globalnoj razini kao i uočavanje ključnih izazova i mogućnosti u rješavanju spomenutih problema. Danas, kao najviše prihvaćeno alternativno gorivo u automobilskom sektoru s više od 27 milijuna vozila koja prometuju širom svijeta navodi se ukapljeni naftni plin (engl. liquefied petroleum gas - LPG). Činjenica da se trenutno samo 10% svjetskih količina ukapljenog naftnog plina koristi u svrhe transporta omogućava razvoj različitih projekata korištenja ovog energenta. Komparativna analiza obuhvaća teoretski izračun ušteda emisija CO2 ekvivalenta temeljen na stvarnoj potrošnji dva vozila u vremenskom razdoblju od 30 mjeseci podijeljenom na tri jednaka perioda. Nakon teoretskog (matematičkog) dokaza automobili su podvrgnuti testiranju u ovlaštenim laboratorijima za ispitivanje vozila.

UNP ; gorivo ; smanjenje emisija ; transport ; staklenički plinovi

nije evidentirano

engleski

Comparative analysis of the use of LPG and conventional fuels in passenger cars to reduce greenhouse gas emissions in the transport sector

nije evidentirano

LPG ; fuel ; emission reduction ; transport ; greenhouse gasses

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2020.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Rudarstvo, nafta i geološko inženjerstvo, Tehnologija prometa i transport