Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mehanizmi dekonstrukcije i relativizacija povijesti/ideologije u drami Utvare (ili sablast/i se uvijek vraća(ju)) (CROSBI ID 68586)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Gospić Županović, Ana Mehanizmi dekonstrukcije i relativizacija povijesti/ideologije u drami Utvare (ili sablast/i se uvijek vraća(ju)) // Prvi Brešanov svibanj.Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa o djelu Ive Brešana održanog od 18. do 19. svibnja 2018. godine na Sveučilištu u Zadru / Levanat-Peričić, Miranda ; Gospić Županović, Ana (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2020. str. 55-67

Podaci o odgovornosti

Gospić Županović, Ana

hrvatski

Mehanizmi dekonstrukcije i relativizacija povijesti/ideologije u drami Utvare (ili sablast/i se uvijek vraća(ju))

U nekoliko tzv. postsocijalističkih drama Brešan na različite načine, a u kontekstu postmodernističke relativizacije povijesti kao teleologije preispituje problematiku prošlosti, povijesti i mitologičnost nacionalne povijesti. U tim povijesnim dramama ili „dramama povijesti“, središnji problem ili motiv povijesti/prošlosti očituje se kao uzajamna sprega povijesti i ideologije predstavljena kroz različite mehanizme propitivanja suodnosa pojedinca i kolektiva ; čime se nastavlja niz Brešanovih stalnih tematskih preokupacija, tj. utvrđuje konstanta njegova dramskog stvaralaštva uopće. Najradikalniji zahvat u dekonstrukciji ideologijskoga diskurza na način političkog kazališta ostvaren je u drami Utvare zahvaljujući postupku „teatra u teatru“, čime se na specifičan način zaokružuje luk „šekspirijanske sablasti“ (Derrida). U radu se prikazuje kako se u Utvarama eksplicitno i implicitno prikazuje ideologičnost povijesti/prošlosti i destabilizira identitet suvremenosti kroz analogiju s Derridaovom izvedbom hantologije/sablastologije. Na način korespodentnosti demonstrira se temeljna postavka figure sablasti koja je uvijek ispred ili uvijek prije bilo koje ontologije.

Brešan, "Utvare", hantologija, Derrida, figura sablasti

nije evidentirano

engleski

Mechanisms of Deconstruction and Relativity of History/Ideology in the Play Utvare (Returning Spectres)

nije evidentirano

Brešan, Utvare, hauntology, Derrida, spectral figure

nije evidentirano

Podaci o prilogu

55-67.

objavljeno

Podaci o knjizi

Levanat-Peričić, Miranda ; Gospić Županović, Ana

Zadar: Sveučilište u Zadru

2020.

978-953-331-296-5

Povezanost rada

Filologija, Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Znanost o umjetnosti