Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Teška vremena i humanističko obrazovanje. Tko danas uopće čita Dickensa? (CROSBI ID 289740)

Prilog u časopisu | pregledni rad (stručni) | domaća recenzija

Matek, Ljubica Teška vremena i humanističko obrazovanje. Tko danas uopće čita Dickensa? // Anafora, 7 (2020), 2; 453-474. doi: 10.29162/ANAFORA.v7i2.8

Podaci o odgovornosti

Matek, Ljubica

hrvatski

Teška vremena i humanističko obrazovanje. Tko danas uopće čita Dickensa?

Rad iščitava roman Charlesa Dickensa Teška vremena (1854) kroz prizmu problematike obrazovanja. U romanu se prikazuje racionalistički, pozitivistički, empirijski usmjeren obrazovni sustav koji se isključivo temelji na činjenicama i zabranjuje svaki oblik mašte ili umjetničkog rada i razmišljanja, a napose čitanje književnih djela. Prikazom sudbine likova (učenika Gradgrindove škole), propituje se opravdanost i učinkovitost takvog utilitaristički usmjerenog obrazovanja, dok se odgojem i odrastanjem Sissy Jupe, utemeljenom na humanističkim vrijednostima, prikazuje alternativa takvom obrazovnom procesu. U zaključku se ističe nužnost cjelovitog obrazovanja osobe kao društveno i moralno poželjnije alternative od obrazovanja radnika za tržište te se naglašava uloga književnosti i čitanja u procesu sazrijevanja, socijalizacije, razvoja empatije i samoaktualizacije.

Charles Dickens ; Teška vremena ; obrazovanje ; književnost ; mašta

nije evidentirano

engleski

Hard Times and Humanities Education. Who Reads Dickens Anymore?

nije evidentirano

Charles Dickens ; Hard Times ; education ; , literature ; imagination

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (2)

2020.

453-474

objavljeno

1849-2339

2459-5160

10.29162/ANAFORA.v7i2.8

Povezanost rada

Filologija, Književnost

Poveznice
Indeksiranost