Važnost kvalitete performansi hotelskih web stranica za generiranje bolje vidljivosti u okviru internet pretraživača (CROSBI ID 699201)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Mislav Šimunić
hrvatski
Važnost kvalitete performansi hotelskih web stranica za generiranje bolje vidljivosti u okviru internet pretraživača
Za veliki broj potencijalnih gostiju nekoga hotela u svijetu upotreba tražilica (Google, Baidu, Yandex, ..., ovisno o zemljopisnom položaju) još uvijek je uobičajena svakodnevna rutina u fazi prikupljanja informacija o smještaju. Jedan od glavnih ciljeva web stranica svakog hotela je privući više gostiju od pretraživača – iz tog razloga važno je postići bolju vidljivost u okviru internet tražilica. Bolja vidljivost podrazumijeva višu poziciju u okviru stranica rezultata pretraživanja (SERP- Search Engine Result Pages). Zbog svakodnevnog eksponencijalnog povećanja sadržaja na Internetu / širom svijeta, često je teško postići dobru vidljivost tražilice ili osigurati čelnu poziciju na stranicama rezultata algoritamskih/organskih pretraživanja. Dakle, svrha pisanja ovog rada proizlazi iz sve složenijeg utjecaja i važnosti algoritama tražilice, umjetne inteligencije i strojnog učenja na vidljivost u okviru internet tražilica. Dizajn / metodologija / pristup - Na temelju prethodne / dostupne literature empirijsko je istraživanje provedeno pomoću jednog od najboljih svjetskih “all in one” softvera za analizu optimizacije na tražilicama - SEMrush. Rezultati istraživanja pokazuju (1) da je "vidljivosti na google tražilice" (položaj unutar SERP-a) ovisna o performansama web stranica hotela, te ukazuju (2) da je moguće detektirati i unaprijediti čimbenike koji determiniraju performanse web stranica hotela, a time i vidljivost na internet tražilici. Ograničenja istraživanja odnose se na određeni uzorak istraživanja (hoteli s pet zvjezdica u Hrvatskoj) i faktor kratkog vremena pri provođenju istraživanja. U okviru budućih istraživanja trebala bi (1) povećati uzorak istraživanja i (2) istraživački proces treba proširiti i u kontekstu vremena i u kontekstu količine promatranih varijabli kako bi se pratile promjene u radu web stranica kroz duže vremensko razdoblje. Na taj bi se način višedimenzionalnom metrikom osiguralo kvalitetnije utvrđivanje međuovisnosti pojedinih varijabli i omogućilo donošenje relevantnijih zaključaka. U praksi, rezultati istraživanja predstavljaju vrlo realne smjernice za primjenu u svakodnevnom poslovanju. Ključne riječi: vidljivost/pozicija, internet tražilice - (SERP), faktori google algoritma, web stranica hotela, performanse, optimizacija.
vidljivost/pozicija ; internet tražilice - (SERP) ; faktori google algoritma ; web stranica hotela ; performanse ; optimizacija.
nije evidentirano
engleski
The importance of hotel’s website performance for generating higher search engine visibility
nije evidentirano
search engine visibility – SERP - (Search Engine Resault Pages) ; google algorithm factors ; hotel website ; performance.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
473-490.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
4th international scientific conference EMAN 2020 Economics & management: How to cope with disrupted times Conference proceedings
Podaci o skupu
4th International Scientific Conference Economics and Management: How to Cope With Disrupted Times (EMAN 2020)
predavanje
03.09.2020-03.09.2020
online
Povezanost rada
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti