Modeli mjerljivosti uspješnosti rada hrvatske gospodarske diplomacije iz perspektive korisnika (CROSBI ID 438826)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Plećaš, Mihael
Popović, Petar
hrvatski
Modeli mjerljivosti uspješnosti rada hrvatske gospodarske diplomacije iz perspektive korisnika
Hrvatski se ukupni, pa stoga i robni, izvoz može povećati i djelotvornijom gospodarskom diplomacijom. Međutim, vrijedno je problematizirati provodi li hrvatska gospodarska diplomacija one aktivnosti koje hrvatski izvoznici od nje očekuju. Nadalje, upitno je pokrivaju li rezultati rada hrvatske gospodarske diplomacije troškove njezina djelovanja. Stoga, u ovome se doktorskom radu problematizira djelotvornost (engl. Effectiveness) rada hrvatske gospodarske diplomacije, odnosno rezultati njezina djelovanja. Predmet istraživanja u doktorskome radu su tri modela mjerljivosti uspješnosti rada hrvatske gospodarske diplomacije iz perspektive izvoznika. Elementi predmeta istraživanja su opisi stavova hrvatskih izvoznika o važnosti izabranih aktivnosti gospodarskih diplomata. Pomoćni se predmet istraživanja odnosi na ekonomiju doživljaja. Elementi pomoćnoga predmeta istraživanja su kibernetički modeli stvaranja ekonomske vrijednosti u ekonomiji doživljaja i tradicionalnim oblicima ekonomije, ključne razlike između njih te komercijalna diplomacija u ekonomiji doživljaja. Cilj istraživanja u doktorskome radu su opisi triju modela mjerljivosti uspješnosti rada hrvatske gospodarske diplomacije. Iz perspektive svih ispitanika, ispitanika iz prerađivačke industrije te ispitanika koji od izvoza ostvaruju više od 30 % prihoda. Opisi modela sadrže pet ispitanicima najvažnijih aktivnosti hrvatske gospodarske diplomacije izdvojenih između 21 njima ponuđene na vrednovanje. Prvi pomoćni cilj istraživanja je opisati ekonomiju doživljaja. Opis sadržava definiciju pojma ekonomija doživljaja, kibernetičke modele stvaranja ekonomske vrijednosti u ekonomiji doživljaja i tradicionalnim oblicima ekonomija te analizu razlika tih dvaju modela. Drugi pomoćni cilj istraživanja odnosi se na opis pojma komercijalne diplomacije u ekonomiji doživljaja. Opis sadrži definiciju i kvalitativnu analizu pojma.
modeli mjerljivosti uspješnosti rada, hrvatska gospodarska diplomacija, ekonomija doživljaja, komercijalna diplomacija u ekonomiji doživljaja
nije evidentirano
engleski
Models for performance measurability of Croatian economic diplomacy from the perspective of users
nije evidentirano
models for performance measurability, Croatian economic diplomacy, experience economy, economic diplomacy in the experience economy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
489
25.02.2020.
obranjeno
urn:nbn:hr:162:238904
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište u Zadru
Zadar