Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Prema mogućnostima implementacije obrazovanja za održivi razvoj na sveučilištu (CROSBI ID 289594)

Prilog u časopisu | ostalo | domaća recenzija

Buzov, Ivanka ; Cvitković, Elena ; Rončević, Nena Prema mogućnostima implementacije obrazovanja za održivi razvoj na sveučilištu // Socijalna ekologija, 29 (2020), 1; 3-25. doi: 10.17234/SocEkol.29.1.1

Podaci o odgovornosti

Buzov, Ivanka ; Cvitković, Elena ; Rončević, Nena

hrvatski

Prema mogućnostima implementacije obrazovanja za održivi razvoj na sveučilištu

U teorijskom se dijelu rada ukratko objašnjava koncept održivog razvoja, važnost obrazovanja za održivi razvoj kojim se može oživotvoriti održiva budućnost, odgovornost za sustavno promicanje i provedbu obrazovanja za održivi razvoj te potreba za implementacijom tema održivosti u studijske programe. U empirijskom dijelu rada izlažu se rezultati istraživanja provedenog 2016. na Sveučilištu u Rijeci (N=1347), koji su zatim uspoređeni sa istraživanja provedenim 2010. (N=1001). Polazeći od ispitivanja stavova studenata prema nekim dimenzijama obrazovanja za održivi razvoj, nadalje se analizira njihova zainteresiranost za različite teme održivog razvoja te za studijske programe fokusirane na ovaj koncept, zatim percepcija mogućnosti i načina implementacije problematike održivog razvoja u studijske programe, a u konačnici i percepcija odgovornosti za sustavno promicanje i provedbu obrazovanja za održivi razvoj. Usporedbom istraživanja iz 2010. i 2016. zaključuje se kako se navode slični kolegiji i teme kroz koje je obuhvaćen održivi razvoj te studenti iz uzorka 2016. pokazuju manju zainteresiranost za sve ponuđene razine studija iz područja održivog razvoja. Nadalje, dio studenata ističe da ne raspolaže dovoljnim znanjem o održivom razvoju, a dio smatra da je teme održivosti potrebno implementirati u ranijim razinama obrazovanja. U odnosu na iskazani interes za teme o održivosti najviše ističu potrebu za uključivanje u studijski program onih koje se odnose na ljudska prava, sigurnost hrane, siromaštvo i razvoj, ravnopravnost spolova te kvalitetu vode i zraka. Studenti pokazuju nerazumijevanje autonomnosti sveučilišta u kreiranju studijskih programa te odgovornost za promicanje i provedbu obrazovanja za održivi razvoj pripisuju Ministarstvu, Vladi i medijima.

odgoj i obrazovanje za održivi razvoj ; odgovornost ; područja održivosti ; stavovi studenata

nije evidentirano

engleski

Prema mogućnostima implementacije obrazovanja za održivi razvoj na sveučilištu

nije evidentirano

odgoj i obrazovanje za održivi razvoj ; odgovornost ; područja održivosti ; stavovi studenata

nije evidentirano

Podaci o izdanju

29 (1)

2020.

3-25

objavljeno

1330-0113

1849-0360

10.17234/SocEkol.29.1.1

Povezanost rada

Pedagogija, Sociologija

Poveznice
Indeksiranost