Reprezentacija heroina u video-igrama: Vizualna analiza fenomena Lare Croft (CROSBI ID 289532)
Prilog u časopisu | stručni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bukač, Zlatko ; Kupsjak, Jelena
hrvatski
Reprezentacija heroina u video-igrama: Vizualna analiza fenomena Lare Croft
Unatoč tome što je danas svijet video igara jednako muško koliko i žensko područje obzirom na broj igrača i igračica, rodna nejednakost je i dalje evidentna u današnjim naslovima, u samom marketingu i pristupu izrade igara – i dalje su muškarci percipirani kao glavni, često i jedini potencijalni igrači, dok ženski likovi u igrama završavaju u domeni stereotipa i predrasuda. Cilj ovoga rada je temeljem vizualne analize i analize diskursa ukazati na mehanizme reprezentacije karakterizacije ženskog lika u popularnoj kulturi danas, na primjeru najpopularnijeg ženskog lika u video-igrama, Lare Croft. Prvenstveno se fokusirajući na najnoviju inačicu pustolovina Lare Croft, u igri Tomb Raider izašloj u proljeće 2013.godine, u kojem se preko procesa rebootanja konstruirala nova Lara, kao suprotnost objektiviziranoj i seksualiziranoj prošloj verziji koja joj je donijela slavu, pokušati ćemo ukazati na procese strukturalnog nasilja u dominantnom muškom diskursu unutar popularne gaming kulture. Kroz socijalno konstruktivističku analizu diskursa članak analizira rodnu nejednakost u igri koja je, po strukturi, dosta različita od većine drugih popularnih igara, no, u konačnici, jednakog rezultata nakon odigranih bitaka moći u samom diskursu.
reprezentacija heroina, video igre, vizualna analiza, narativi, rod
nije evidentirano
engleski
Representation of heroines in video games: Visual analysis of the phenomenon of Lara Croft
nije evidentirano
discourse analysis, visual analysis ; gender equality ; Lara Croft ; video games ;
nije evidentirano