Inovacije u sveučilišnom obrazovanju - dizajn online predmeta u području agrarne ekonomike (CROSBI ID 699039)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Njavro, Mario ; Čop, Tajana
hrvatski
Inovacije u sveučilišnom obrazovanju - dizajn online predmeta u području agrarne ekonomike
Nastava na daljinu (ili mrežna nastava) predstavlja oblik učenja i poučavanja u kojem se ne ostvaruje fizička prisutnost nastavnika i studenata, već se proces učenja i poučavanja odvija u virtualnom okruženju uz podršku digitalne tehnologije (Carnet). Autori imaju za cilj opisati pristup osmišljavanju nastave na daljinu u sklopu predmeta Menadžment i poduzetništvo u poljoprivredi (preddiplomski studij Agrarna ekonomika na Agronomskom fakultetu u Zagrebu, 4. semestar) u neizvjesnim uvjetima uzrokovanim pandemijom bolesti Covid- 19. Rad ukazuje na mogućnosti primjene informacijsko-komunikacijske tehnologije u kreiranju nastavnog sadržaja, kojim se efikasno i učinkovito prenosi znanje na studente, odnosno postižu ishodi učenja. Nastava na daljinu pokazala se kao prilika kako za studente tako i za nastavnike. Studentima otvara pristup materijalima za učenje koji su inače manje dostupni ili nedostupni, a nastavnicima nudi mogućnosti za primjenu brojnih alata sinkronog i asinkronog oblika nastave na daljinu. Pri tome je važno shvatiti kako nije preporučljivo kopirati ili prilagođavati iskustvo nastave u učionici, već treba pokušati optimizirati tehnologiju kojom raspolažete, alate i platforme na načine koji doprinosi stjecanju znanja i kritičkom mišljenju studenata, potiče angažman studenata i dostiže ishode učenja. U primjeni nastave na daljinu autori su koristili Merlin, kao sustav za e-učenje, videokonferencijski alat Zoom za sinkronu, Loom za asinkronu nastavu, Padlet za dijeljenje studentskih radova i suradnju, Book Creator za izradu knjige studentskih radova, te brojne pisane, audio i video izvore. Činjenica je kako je Merlin korišten i ranije, kao dopuna nastavi u učionici, a poznavanje sustava pomoglo je bržem razvoju nastave na daljinu. Razvoju nastave na daljinu trebalo bi pristupiti sustavno i iskoristiti sve njene prednosti, a ne samo koristiti je kao rezervnu opciju u slučajevima kao što je pandemija. Pri tome je potrebno zadovoljiti brojne preduvjete, kako po pitanju hardwarea tako i softwarea, zaštite podataka, licenci i autorskih prava i sigurnosti na Internetu i edukacije nastavnika. Ne manje važno je i dostupnost tehnologije studentima, kako za praćenje nastave na daljinu, tako i za ispunjavanje zadataka i ispita.
nastava na daljinu ; agrarna ekonomika ; Covid-19
nije evidentirano
engleski
Higher Education Innovation - design of online subject in the field of agricultural economics
nije evidentirano
distance learning ; agricultural economics ; Covid-19
nije evidentirano
Podaci o prilogu
24-25.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Inovacije : jamstvo budućnosti agrobiznisa u Hrvatskoj : knjiga sažetaka
Svržnjak, Kristina ; Čehić, Ana
Zagreb: Hrvatsko agroekonomsko društvo (HAED)
978-953-48919-1-9
Podaci o skupu
II. međunarodni znanstveno-stručni skup Inovacije: Jamstvo budućnosti agrobiznisa u Hrvatskoj
pozvano predavanje
27.11.2020-27.11.2020
Križevci, Hrvatska