Pregled bibliografske jedinice broj: 1105877
Inovacije u sveučilišnom obrazovanju - dizajn online predmeta u području agrarne ekonomike
Inovacije u sveučilišnom obrazovanju - dizajn online predmeta u području agrarne ekonomike // Inovacije : jamstvo budućnosti agrobiznisa u Hrvatskoj : knjiga sažetaka / Svržnjak, Kristina ; Čehić, Ana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko agroekonomsko društvo, 2020. str. 24-25 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1105877 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inovacije u sveučilišnom obrazovanju - dizajn online predmeta u području agrarne ekonomike
(Higher Education Innovation - design of online subject in the field of agricultural economics)
Autori
Njavro, Mario ; Čop, Tajana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Inovacije : jamstvo budućnosti agrobiznisa u Hrvatskoj : knjiga sažetaka
/ Svržnjak, Kristina ; Čehić, Ana - Zagreb : Hrvatsko agroekonomsko društvo, 2020, 24-25
ISBN
978-953-48919-1-9
Skup
II. Međunarodni stručno-znanstveni skup „Inovacije: Jamstvo budućnosti agrobiznisa u Hrvatskoj“
Mjesto i datum
Križevci, Hrvatska, 27.11.2020
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastava na daljinu ; agrarna ekonomika ; Covid-19
(distance learning ; agricultural economics ; Covid-19)
Sažetak
Nastava na daljinu (ili mrežna nastava) predstavlja oblik učenja i poučavanja u kojem se ne ostvaruje fizička prisutnost nastavnika i studenata, već se proces učenja i poučavanja odvija u virtualnom okruženju uz podršku digitalne tehnologije (Carnet). Autori imaju za cilj opisati pristup osmišljavanju nastave na daljinu u sklopu predmeta Menadžment i poduzetništvo u poljoprivredi (preddiplomski studij Agrarna ekonomika na Agronomskom fakultetu u Zagrebu, 4. semestar) u neizvjesnim uvjetima uzrokovanim pandemijom bolesti Covid- 19. Rad ukazuje na mogućnosti primjene informacijsko-komunikacijske tehnologije u kreiranju nastavnog sadržaja, kojim se efikasno i učinkovito prenosi znanje na studente, odnosno postižu ishodi učenja. Nastava na daljinu pokazala se kao prilika kako za studente tako i za nastavnike. Studentima otvara pristup materijalima za učenje koji su inače manje dostupni ili nedostupni, a nastavnicima nudi mogućnosti za primjenu brojnih alata sinkronog i asinkronog oblika nastave na daljinu. Pri tome je važno shvatiti kako nije preporučljivo kopirati ili prilagođavati iskustvo nastave u učionici, već treba pokušati optimizirati tehnologiju kojom raspolažete, alate i platforme na načine koji doprinosi stjecanju znanja i kritičkom mišljenju studenata, potiče angažman studenata i dostiže ishode učenja. U primjeni nastave na daljinu autori su koristili Merlin, kao sustav za e-učenje, videokonferencijski alat Zoom za sinkronu, Loom za asinkronu nastavu, Padlet za dijeljenje studentskih radova i suradnju, Book Creator za izradu knjige studentskih radova, te brojne pisane, audio i video izvore. Činjenica je kako je Merlin korišten i ranije, kao dopuna nastavi u učionici, a poznavanje sustava pomoglo je bržem razvoju nastave na daljinu. Razvoju nastave na daljinu trebalo bi pristupiti sustavno i iskoristiti sve njene prednosti, a ne samo koristiti je kao rezervnu opciju u slučajevima kao što je pandemija. Pri tome je potrebno zadovoljiti brojne preduvjete, kako po pitanju hardwarea tako i softwarea, zaštite podataka, licenci i autorskih prava i sigurnosti na Internetu i edukacije nastavnika. Ne manje važno je i dostupnost tehnologije studentima, kako za praćenje nastave na daljinu, tako i za ispunjavanje zadataka i ispita.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb