Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Socijalizacijska uloga učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju (CROSBI ID 68466)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Lazzarich, Marinko Socijalizacijska uloga učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju // Izzivi in nove priložnosti poučevanja na daljavo / Orel, Mojca, Brala-Mudrovčić, Jasminka, Miletić, Josip (ur.). Ljubljana: EDUvision, 2020. str. 518-530

Podaci o odgovornosti

Lazzarich, Marinko

hrvatski

Socijalizacijska uloga učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju

Škola kao odgojno-obrazovna ustanova ima važnu socijalizacijsku ulogu. Budući da je usmjerenost na učenika temeljna odrednica poučavanja, odgojna je uloga učitelja veoma bitna. Interaktivni karakter nastave očituje se u međuzavisnosti poučavatelja, učenika i obrazovnoga sadržaja, pri čemu je svaka sastavnica određena karakteristikama i zahtjevima ostalih dviju. Suodnos učitelja i učenika bitno se odražava na intelektualni i duhovni razvoj djeteta. Socijalizacijska uloga škole ponajviše dolazi do izražaja kada je riječ o učenicima s problemima u ponašanju. Oni predstavljaju velik izazov učiteljima koji moraju pronaći pravi pristup svakom učeniku kako bi ga potaknuli na rad i izvršavanje zadanih obveza. Problemi u ponašanju negativno se odražavaju na školski uspjeh učenika. Pravovremeno otkrivanje pridonosi prevenciji eskalacije socijalizacijskih i odgojnih problema učenika, ali i izgradnji kvalitetnih međusobnih odnosa. U radu se navode vrste neprimjerenih i nepoželjnih ophođenja. Autor promišlja o učinkovitim postupcima potpore u nastavi. Promišlja se o interakciji između učitelja i učenika, učiteljevu stavu prema učenicima, autoritetu u uspostavljanju discipline te metodama rada tijekom poučavanja. Učitelji snažno utječu na svoje učenike i imaju mogućnost pravovremenoga djelovanja u vidu pružanja stručne podrške kako nepoželjna ponašanja ne bi postala ustaljeni obrazac ophođenja u nastavi.

učenici s problemima u ponašanju, socijalizacija, eksternalizirani i internalizirani problemi, učitelj refleksivni praktičar

nije evidentirano

engleski

The socializing role of teachers in working with students with behavioral problems

nije evidentirano

students with behavioral problems, socialization, externalized and internalized problems, teacher as reflective practitioner

nije evidentirano

Podaci o prilogu

518-530.

objavljeno

Podaci o knjizi

Izzivi in nove priložnosti poučevanja na daljavo

Orel, Mojca, Brala-Mudrovčić, Jasminka, Miletić, Josip

Ljubljana: EDUvision

2020.

978-961-94950-6-3

Povezanost rada

Interdisciplinarne humanističke znanosti