Socijalizacijska uloga učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju (CROSBI ID 68466)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Lazzarich, Marinko
hrvatski
Socijalizacijska uloga učitelja u radu s učenicima s problemima u ponašanju
Škola kao odgojno-obrazovna ustanova ima važnu socijalizacijsku ulogu. Budući da je usmjerenost na učenika temeljna odrednica poučavanja, odgojna je uloga učitelja veoma bitna. Interaktivni karakter nastave očituje se u međuzavisnosti poučavatelja, učenika i obrazovnoga sadržaja, pri čemu je svaka sastavnica određena karakteristikama i zahtjevima ostalih dviju. Suodnos učitelja i učenika bitno se odražava na intelektualni i duhovni razvoj djeteta. Socijalizacijska uloga škole ponajviše dolazi do izražaja kada je riječ o učenicima s problemima u ponašanju. Oni predstavljaju velik izazov učiteljima koji moraju pronaći pravi pristup svakom učeniku kako bi ga potaknuli na rad i izvršavanje zadanih obveza. Problemi u ponašanju negativno se odražavaju na školski uspjeh učenika. Pravovremeno otkrivanje pridonosi prevenciji eskalacije socijalizacijskih i odgojnih problema učenika, ali i izgradnji kvalitetnih međusobnih odnosa. U radu se navode vrste neprimjerenih i nepoželjnih ophođenja. Autor promišlja o učinkovitim postupcima potpore u nastavi. Promišlja se o interakciji između učitelja i učenika, učiteljevu stavu prema učenicima, autoritetu u uspostavljanju discipline te metodama rada tijekom poučavanja. Učitelji snažno utječu na svoje učenike i imaju mogućnost pravovremenoga djelovanja u vidu pružanja stručne podrške kako nepoželjna ponašanja ne bi postala ustaljeni obrazac ophođenja u nastavi.
učenici s problemima u ponašanju, socijalizacija, eksternalizirani i internalizirani problemi, učitelj refleksivni praktičar
nije evidentirano
engleski
The socializing role of teachers in working with students with behavioral problems
nije evidentirano
students with behavioral problems, socialization, externalized and internalized problems, teacher as reflective practitioner
nije evidentirano
Podaci o prilogu
518-530.
objavljeno
Podaci o knjizi
Izzivi in nove priložnosti poučevanja na daljavo
Orel, Mojca, Brala-Mudrovčić, Jasminka, Miletić, Josip
Ljubljana: EDUvision
2020.
978-961-94950-6-3