Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Refleksivna praksa odgojitelja (CROSBI ID 438545)

Ocjenski rad | diplomski rad

Jurun, Laura Refleksivna praksa odgojitelja / Mandarić Vukušić, Anita (mentor); Split, Filozofski fakultet u Splitu, . 2020

Podaci o odgovornosti

Jurun, Laura

Mandarić Vukušić, Anita

hrvatski

Refleksivna praksa odgojitelja

Odgojiteljevu praksu čine njegove osobne teorije o djeci, vrtiću i kvalitetnom pedagoškom djelovanju, te njegove akcije, tj. primjena vlastitih pedagoških teorija u praksi. Na odgojiteljeve akcije utječu mnogi čimbenici njegove implicitne pedagogije: stav o vrtiću i njegovoj primarnoj funkciji, stav o grupi djece i svakom pojedinom djetetu, karakterne osobine odgojitelja i općenito funkcioniranje u zajednici. Kako bi odgojitelji osvijestili vlastite implicitne teorije i unaprijedili kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa, važno je kontinuirano propitivanje vlastite prakse provođenjem refleksije. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoji li značajna razlika između odgojiteljevih stavova (teorija o akciji) i njihovih postupaka tj. primjene u praksi (teorija u akciji) s obzirom na: radni staž, ostvareni radni odnos i zadovoljstvo kvalitetom uvjeta rada u vrtiću. Također se nastojalo ispitati postoji li korelacija (povezanost) učestalosti provedbe refleksije s obzirom na životnu dob ispitanika, radno iskustvo, ostvareni radni odnos i zadovoljstvo cjelokupnom kvalitetom uvjeta rada u dječjem vrtiću. U istraživanju je sudjelovalo 84 ispitanika, a za prikupljanje podataka je korišten upitnik sastavljen od dva dijela: općih podataka, te Likertove ljestvice kojom se izražavao pozitivan ili negativan stav o nekoj tvrdnji zaokruživanjem broja od 1 do 5. Dobiveni rezultati su pokazali da u pojedinim slučajevima postoji značajna razlika između teorije o akciji i teorije u akciji s obzirom na zadovoljstvo cjelokupnom kvalitetom rada u dječjem vrtiću. Nasuprot tome, rezultati su također pokazali kako ne postoji značajna razlika između odgojiteljevih stavova i njegove primjene u praksi s obzirom na duljinu radnog staža i ostvareni radni odnos. Također je istraživanje pokazalo kako postoji značajna povezanost učestalosti provedbe refleksije s obzirom na životnu dob ispitanika, radno iskustvo, ostvareni radni odnos i zadovoljstvo cjelokupnom kvalitetom uvjeta rada u dječjem vrtiću.

refleksivna praksa, implicitna pedagogija teorija o akciji i u akciji, profesionalni razvoj, razvoj kompetencija, akcijsko istraživanje

nije evidentirano

engleski

Reflective practice of kindergarten teacher

nije evidentirano

refleksivna praksa, implicitna pedagogija teorija o akciji i u akciji, profesionalni razvoj, razvoj kompetencija, akcijsko istraživanje

nije evidentirano

Podaci o izdanju

65

23.09.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Splitu

Split

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija