Refleksivna praksa odgojitelja (CROSBI ID 438545)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Jurun, Laura
Mandarić Vukušić, Anita
hrvatski
Refleksivna praksa odgojitelja
Odgojiteljevu praksu čine njegove osobne teorije o djeci, vrtiću i kvalitetnom pedagoškom djelovanju, te njegove akcije, tj. primjena vlastitih pedagoških teorija u praksi. Na odgojiteljeve akcije utječu mnogi čimbenici njegove implicitne pedagogije: stav o vrtiću i njegovoj primarnoj funkciji, stav o grupi djece i svakom pojedinom djetetu, karakterne osobine odgojitelja i općenito funkcioniranje u zajednici. Kako bi odgojitelji osvijestili vlastite implicitne teorije i unaprijedili kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa, važno je kontinuirano propitivanje vlastite prakse provođenjem refleksije. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoji li značajna razlika između odgojiteljevih stavova (teorija o akciji) i njihovih postupaka tj. primjene u praksi (teorija u akciji) s obzirom na: radni staž, ostvareni radni odnos i zadovoljstvo kvalitetom uvjeta rada u vrtiću. Također se nastojalo ispitati postoji li korelacija (povezanost) učestalosti provedbe refleksije s obzirom na životnu dob ispitanika, radno iskustvo, ostvareni radni odnos i zadovoljstvo cjelokupnom kvalitetom uvjeta rada u dječjem vrtiću. U istraživanju je sudjelovalo 84 ispitanika, a za prikupljanje podataka je korišten upitnik sastavljen od dva dijela: općih podataka, te Likertove ljestvice kojom se izražavao pozitivan ili negativan stav o nekoj tvrdnji zaokruživanjem broja od 1 do 5. Dobiveni rezultati su pokazali da u pojedinim slučajevima postoji značajna razlika između teorije o akciji i teorije u akciji s obzirom na zadovoljstvo cjelokupnom kvalitetom rada u dječjem vrtiću. Nasuprot tome, rezultati su također pokazali kako ne postoji značajna razlika između odgojiteljevih stavova i njegove primjene u praksi s obzirom na duljinu radnog staža i ostvareni radni odnos. Također je istraživanje pokazalo kako postoji značajna povezanost učestalosti provedbe refleksije s obzirom na životnu dob ispitanika, radno iskustvo, ostvareni radni odnos i zadovoljstvo cjelokupnom kvalitetom uvjeta rada u dječjem vrtiću.
refleksivna praksa, implicitna pedagogija teorija o akciji i u akciji, profesionalni razvoj, razvoj kompetencija, akcijsko istraživanje
nije evidentirano
engleski
Reflective practice of kindergarten teacher
nije evidentirano
refleksivna praksa, implicitna pedagogija teorija o akciji i u akciji, profesionalni razvoj, razvoj kompetencija, akcijsko istraživanje
nije evidentirano
Podaci o izdanju
65
23.09.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Splitu
Split