Matematički album – zbirka zadataka otvorenog tipa (CROSBI ID 698828)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Gotovac, Branka
hrvatski
Matematički album – zbirka zadataka otvorenog tipa
Zbirka zadataka Matematički album proizašla je iz uradaka studenata Kemijsko-tehnološkog fakulteta u Splitu nastalih u okviru dvaju sukcesivnih projekata Matematika u slici i Zadatak u slici koji su realizirani kroz dvije akademske godine. Matematički album nije klasična zbirka zadataka iz matematike. Sami projektni zadaci na kojima je zbirka izgrađena spadaju u zadatke otvorenog tipa. Rješavanjem takvih problema potiče se divergentno mišljenje tj. stvaralački pristup problemima. Rad na zadacima otvorenog tipa omogućio je studentima da istražuju i kreiraju, da primjenjuju i povezuju postojeća znanja i sposobnosti. Projekti su temeljeni na principu aktivnog učešća studenata u nastavi čime se potiče i razvija konceptualno razumijevanje i znatno poboljšavaju stavovi i motivacija za učenje. Navedeni projekti bili su izbornog karaktera i u njima je sudjelovalo preko 60 studenata. Neki studenti su sudjelovali u oba projekta. Projekti imaju široku primjenu i mogu se provesti na svim razinama obrazovanja. Zbirka je koncipirana tako da čitatelj može sudjelovati u oba projekta virtualno. Priroda Matematičkog albuma otvara brojne mogućnosti za njegov daljnji razvoj i oplemenjivanje. Na predavanju će biti predstavljeni projekti i uradci studenata. Diskutirat će se učinak iskustava koje su studenti stekli na promjenu paradigme koju imaju o matematici.
aktivno učenje i poučavanje ; nastava matematike ; stavovi prema matematici ; motivacija ; zadaci otvorenog tipa
Matematički album-zbirka zadataka otvorenog tipa promovirana je 2016. godine na Festivalu znanosti u Splitu, na Sedmoj međunarodnoj konferenciji gimnazija 3K u Novom Sadu, zatim u okviru Splitskog matematičkog društva u Splitu, te 2019. godine na Stručnom skupu "Daroviti u obrazovanju" u Beogradu.
engleski
Math´s photo album - an open-ended problems workbook
nije evidentirano
active teaching and learning ; teaching mathematics ; attitudes towards mathematics ; motivation ; open-ended problems
nije evidentirano
Podaci o prilogu
300-300.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
9. stručno-metodički skup: Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi, Zadaci u nastavi matematike, Zbornik radova
Gortan, R.
Pula: Matematičko društvo "Istra"
978-953-56797-0-7
Podaci o skupu
9. stručno-metodički skup: Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi, Zadaci u nastavi matematike
predavanje
05.11.2015-07.11.2015
Pula, Hrvatska