Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odgojna uloga časopisa za djecu i mladež u Banskoj Hrvatskoj (CROSBI ID 438536)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Lenard, Ivan Odgojna uloga časopisa za djecu i mladež u Banskoj Hrvatskoj / Lukaš, Mirko (mentor); Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2021

Podaci o odgovornosti

Lenard, Ivan

Lukaš, Mirko

hrvatski

Odgojna uloga časopisa za djecu i mladež u Banskoj Hrvatskoj

Analizom sadržaja odabranih časopisa za djecu i mladež nastalih u razdoblju Banske Hrvatske od 1864. do 1914. godine, cilj je doktorske disertacije istražiti i utvrditi njihovu ulogu u razvijanju odgojnih ideja i vrijednosti u hrvatskom pedagogijskom i kulturnom prostoru. U prvom dijelu disertacije razmatraju se teorijska polazišta važna za razumijevanje teme istraživanja. Pristupa se definiranju pojmovnih i terminoloških određenja pedagogije kao znanosti te odgoja kao njezina predmeta proučavanja. Odgoj određujemo pristupajući mu iz perspektive vrijednosne kategorije. Teorijski se objašnjava pojam časopisa za djecu i mlade, daje se pregled njihova razvoja na prostorima Hrvatske u istraživanom razdoblju te se definira hrvatska dječja književnosti. Rad u teorijskome dijelu završava pregledom povijesnih prilika na prostorima Hrvatske u vremenu od 1864. do 1914. godine, i to iz perspektive društveno-političkih te prosvjetnih događanja. Istraživanje je utemeljeno na postavkama kvalitativno-hermeneutičkoga znanstvenog pristupa, a najzastupljenija je metoda analiza sadržaja pedagoške literature i dokumentacije uz detaljnu deskripciju. Uzorak analize sadržava 12 časopisa za djecu i mladež koji se tiskaju u razdoblju od 1864. do 1914. godine. Za potrebe istraživanja, posebno su osmišljeni protokoli analize kojima se sustavno i detaljno prepoznaju i izdvajaju odgojni ciljevi, značajniji nositelji odgojnih sadržaja, odgojna sredstva i metode te odgojni sadržaji i vrijednosti. Rezultati istraživanja potvrđuju da časopisi svoje ciljeve sadržajno uokviruju u područjima intelektualnoga, moralnoga, vjerskoga i građanskoga odgoja. Analiza pokazuje da su pokretači, urednici i autori analiziranih tekstova učitelji. Pronađena su i opisana odgojna sredstava i metode korištene u prenošenju odgojnih ideja i vrijednosti prema djeci i mladima. Uvid u odabranu pedagošku periodiku potvrđuje da se djeci i mladima promovirao sadržaj u okvirima intelektualnoga, moralnoga, vjerskoga, ekološkoga, građanskoga, obiteljskoga, tjelesno-zdravstvenoga, radnoga i estetskoga odgoja. Odgojne vrijednosti pronađene i opisane unutar odabrane i analizirane pedagoške periodike svrstavamo u kategorije obilježja osobnosti, univerzalnih, religijskih, ekoloških, obiteljskih, nacionalnih i demokratskih vrijednosti. Ovim radom prikazano je pedagoško bogatstvo u sadržajima časopisa za djecu i mlade, a rezultati istraživanja pridonose kvalitetnijem i opsežnijem razumijevanju povijesti razvoja djetinjstva i mladenaštva te pedagogije na povijesnim prostorima Hrvatske.

djeca i mladi, odgojni sadržaji, odgojna sredstva i metode, odgojne vrijednosti, nositelji

nije evidentirano

engleski

Educational Role of Magazines for Children and Youth in the Civil Croatia

nije evidentirano

children and youth, educational contents, educational means and methods, educational values, promoters

nije evidentirano

Podaci o izdanju

372

15.01.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija