Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1104495

Roditeljska ponašanja i profesionalna adaptabilnost adolescenata


Šimunović, Mara; Babarović, Toni; Šverko, Iva
Roditeljska ponašanja i profesionalna adaptabilnost adolescenata // 22. Dani psihologije u Zadru: Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, 2020. str. 159-159 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1104495 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Roditeljska ponašanja i profesionalna adaptabilnost adolescenata
(Parental behaviours and adolescent career adaptability)

Autori
Šimunović, Mara ; Babarović, Toni ; Šverko, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
22. Dani psihologije u Zadru: Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina - Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, 2020, 159-159

ISBN
978-953-331-305-4

Skup
22. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01-03.10.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
roditeljska uključenost ; profesionalna adaptabilnost ; profesionalni razvoj ; roditeljska ponašanja
(parental involvement ; career adaptability ; career development ; parental behaviors)

Sažetak
Roditeljska ponašanja orijentirana na profesionalni razvoj njihove djece očituju se kroz roditeljsku podršku, roditeljsku interferenciju te manjak roditeljskog angažmana (Dietrich i Kracke, 2009). Istraživanja pokazuju da ova specifična roditeljska ponašanja mogu utjecati na različite ishode vezane uz profesionalni razvoj adolescenata (Dietrich i Kracke, 2009 ; Guan i sur., 2015). Cilj ovog istraživanja je ispitati kako su roditeljska ponašanja orijentirana na profesionalni razvoj povezana s profesionalnom adaptabilnosti kod učenika srednje škole. Profesionalna adaptabilnost odnosi se na samoregulacijske kapacitete koje pojedinci koriste kako bi se uspješno nosili s izazovima u razdobljima profesionalnih tranzicija (Savickas, 1997). U kontekstu navedenog istraživačkog cilja, pobliže ćemo ispitati kako su tri facete roditeljskih ponašanja orijentiranih na profesionalni razvoj te interakcije među njima povezane s učeničkom profesionalnom adaptabilnosti. U ovom istraživanju sudjelovalo je 220 učenika srednjih škola, u dobi između 15 i 18 godina, s jednakim udjelom djevojaka i mladića. Učenička profesionalna adaptabilnost mjerena je Skalom profesionalne adaptabilnosti (Savickas i Porfeli, 2012) koja sadrži 24 čestice na koje učenici odgovaraju na skali od pet stupnjeva. Roditeljska ponašanja orijentirana na profesionalni razvoj mjerena su skalom koju su razvile Dietrich i Kracke (2009). Ova se mjera sastoji od 15 čestica na koje učenici odgovaraju na skali od četiri stupnja. Podaci su prikupljeni unutar većeg istraživačkog projekta kroz grupno testiranje u školama učenika. Učenici su upitniku pristupali online u svojim računalnim učionicama. Očekujemo da će roditeljska podrška pozitivno predviđati profesionalnu adaptabilnost učenika, dok će ju roditeljska interferencija i manjak angažmana predviđati negativno. Također očekujemo da će roditeljska ponašanja biti u međusobnoj interakciji pri predviđanju učeničke profesionalne adaptabilnosti. Primjerice, očekujemo da će pozitivni prediktivni učinak roditeljske podrške na profesionalnu adaptabilnost biti snažniji kada roditelji pokazuju višu razinu angažmana. Dobiveni nalazi mogu poslužiti kao smjernice u kreiranju intervencija usmjerenih na profesionalni razvoj te u savjetodavnom radu s roditeljima s ciljem poticanja pozitivnog profesionalnog razvoja i adaptivnih profesionalnih ponašanja kod srednjoškolaca.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2019-04-7537 - Model slobodnog odlučivanja o karijeri: Uloga autonomne karijerne motivacije te zaštitnih i rizičnih faktora u profesionalnom razvoju adolescenata (FreeCareerChoice) (Šverko, Iva, HRZZ - 2019-04) ( POIROT)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mara Šimunović (autor)

Avatar Url Iva Šverko (autor)

Avatar Url Toni Babarović (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Šimunović, Mara; Babarović, Toni; Šverko, Iva
Roditeljska ponašanja i profesionalna adaptabilnost adolescenata // 22. Dani psihologije u Zadru: Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, 2020. str. 159-159 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Šimunović, M., Babarović, T. & Šverko, I. (2020) Roditeljska ponašanja i profesionalna adaptabilnost adolescenata. U: Burić, I., Banai, B., Macuka, I., Šimić, N., Tokić, A. & Vidaković, M. (ur.)22. Dani psihologije u Zadru: Knjiga sažetaka.
@article{article, year = {2020}, pages = {159-159}, keywords = {roditeljska uklju\v{c}enost, profesionalna adaptabilnost, profesionalni razvoj, roditeljska pona\v{s}anja}, isbn = {978-953-331-305-4}, title = {Roditeljska pona\v{s}anja i profesionalna adaptabilnost adolescenata}, keyword = {roditeljska uklju\v{c}enost, profesionalna adaptabilnost, profesionalni razvoj, roditeljska pona\v{s}anja}, publisher = {Odjel za psihologiju, Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, year = {2020}, pages = {159-159}, keywords = {parental involvement, career adaptability, career development, parental behaviors}, isbn = {978-953-331-305-4}, title = {Parental behaviours and adolescent career adaptability}, keyword = {parental involvement, career adaptability, career development, parental behaviors}, publisher = {Odjel za psihologiju, Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font