Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ponašanje korisnika društvenih mreža za razmjenu video sadržaja (CROSBI ID 288807)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Stipetić, Lea ; Benazić, Dragan ; Ružić, Erik Ponašanje korisnika društvenih mreža za razmjenu video sadržaja // CroDiM, 4 (2021), 1; 93-106

Podaci o odgovornosti

Stipetić, Lea ; Benazić, Dragan ; Ružić, Erik

hrvatski

Ponašanje korisnika društvenih mreža za razmjenu video sadržaja

Društvene mreže svojom su pojavom prije gotovo više od desetljeća bitno utjecale na promjene ponašanja korisnika, a time i na marketing poduzeća. Razvojem tehnologije Web 2.0. putem društvenih mreža korisnicima je omogućeno da stvaraju i razmjenjuju brojne sadržaje, komentiraju kupnju proizvoda, razmjenjuju i dijele doživljaje i iskustva korištenja usluga, stvaraju vlastiti imidž te ostavljaju brojne tragove svog online ponašanja. Kako bi poslovne organizacije bolje oblikovale svoje online marketinške aktivnosti potrebno je poznavanje digitalnog ponašanja njihovih ciljnih segmenata. U tom se smislu rad fokusira na glavnu društvenu mrežu za stvaranje i razmjenu video sadržaja Youtube te na ponašanje njenih korisnika. Istraživanje korištenja društvene mreže Youtube provedene je na uzorku od 300 ispitanika. Istraživane su navike potrošača vezano uz preferencije prema pregledavanim sadržajima, korištenje video sadržaja kod kupnje proizvoda odnosno usluga te povjerenje u utjecajne osobe (engl. Influencere) prisutne na društvenim mrežama kod kupnje proizvoda ili usluga. Posebno su se istraživanjem doznale preferencije korisnika prema obilježjima oglasa na Youtube kanalu. Istraživanje pokazuje da korisnici pretežno koriste Youtube društvenu mrežu za zabavu, preko mobilnih uređaja te preferiraju gledanje video zapisa do 5 minuta. Osim toga, društvenu mrežu Youtube pretežno koriste pripadnici mlađe Z populacije te ju aktivnije koriste za kupnju proizvoda odnosno više vjeruju influencerima nego stariji potrošači. Na kraju rada daju se preporuke za marketing poslovne organizacije.

društvene mreže, Youtube, ponašanje korisnika, digitalni marketing

nije evidentirano

engleski

User Behavior on Social Media Video Platform

nije evidentirano

Social media, Youtube, customer behavior, digital marketing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

4 (1)

2021.

93-106

objavljeno

2584-7236

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice