Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učeničke zadruge kao rasadnik zadrugarstva? Refleksije zadružnih načela u djelovanju učeničkih zadruga u Hrvatskoj (CROSBI ID 288802)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Vidović, Davorka Učeničke zadruge kao rasadnik zadrugarstva? Refleksije zadružnih načela u djelovanju učeničkih zadruga u Hrvatskoj // Socijalna ekologija, 29 (2020), 3; 389-416. doi: 10.17234/SocEkol.29.3.3

Podaci o odgovornosti

Vidović, Davorka

hrvatski

Učeničke zadruge kao rasadnik zadrugarstva? Refleksije zadružnih načela u djelovanju učeničkih zadruga u Hrvatskoj

Učeničke su zadruge fenomen s dugom tradicijom u Hrvatskoj, a od 50-ih godina 20. stoljeća formalno su regulirane kao oblik izvannastavnih aktivnosti unutar odgojno-obrazovnog sustava. U zadnjih 15 godina broj se učeničkih zadruga značajno povećava te ih danas ima 602 što znači kako gotovo polovina škola ima osnovanu učeničku zadrugu. U radu su predstavljeni rezultati istraživanja o učeničkim zadrugama u Hrvatskoj, koje je provedeno 2018. i 2019. Istraživanje je temeljeno na eksplorativnom pristupu i kvalitativnoj metodologiji, a i koristili su se intervjui i fokus grupe na prigodnom uzorku od deset učeničkih zadruga. U radu je, kao glavni konceptualni okvir, korišten pristup Međunarodnog saveza zadruga (ICA) koji u određenju „zadružnog identiteta“ navodi definiciju, sedam temeljnih načela i deset vrijednosti. Svrha je rada bila utvrditi na koji način se temeljna zadružna načela primjenjuju u djelovanju učeničkih zadruga te na koji ih način možemo promatrati kao rasadnike zadrugarstva. Rezultati istraživanja pokazali su kako se neka načela, poput edukacije o zadrugarstvu i demokratsko upravljanje, nedovoljno reflektiraju u radu učeničkih zadruga. To u konačnici može slabiti razvoj zadružnog identiteta kod učenika te smanjiti njihov interes za pokretanjem ili sudjelovanjem u zadruzi u odrasloj dobi.

obrazovanje ; škole ; učeničke zadruge ; zadruge ; zadružna načela ; zadružni identitet

nije evidentirano

engleski

Student Cooperatives as Cooperatives' Nurseries? Reflections on Cooperative Principles of Student Cooperatives in Croatia

nije evidentirano

education ; schools ; student cooperatives ; cooperatives ; cooperative principles ; cooperative identity

nije evidentirano

Podaci o izdanju

29 (3)

2020.

389-416

objavljeno

1330-0113

1849-0360

10.17234/SocEkol.29.3.3

Povezanost rada

Ekonomija, Pedagogija, Politologija, Sociologija

Poveznice
Indeksiranost