Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Motivacija za nastavnički poziv, profesionalni identitet i karijerni planovi budućih nastavnica i nastavnika (CROSBI ID 698613)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Marušić, Iris ; Jugović, Ivana ; Šabić, Josip Motivacija za nastavnički poziv, profesionalni identitet i karijerni planovi budućih nastavnica i nastavnika // 22. Dani psihologije u Zadru: Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 122-122

Podaci o odgovornosti

Marušić, Iris ; Jugović, Ivana ; Šabić, Josip

hrvatski

Motivacija za nastavnički poziv, profesionalni identitet i karijerni planovi budućih nastavnica i nastavnika

Pitanja vezana uz odabir i ostanak u nastavničkoj karijeri u središtu su obrazovnih istraživanja i obrazovne politike (EEPN, 2018), a posebno se to odnosi na motivaciju i profesionalni identitet sadašnjih i budućih učitelja i nastavnika. Budući da se obrazovanje razrednih učitelja/ica te predmetnih nastavnika/ica odvija na različitim visokoškolskim ustanovama, njihova je profesionalna socijalizacija različita (Vizek Vidović i Domović, 2016). Zato je važno zasebno istraživati motivaciju, profesionalni identitet i karijerne planove budućih predmetnih nastavnika/ica. U ovom smo istraživanju provjerili kako su motivacija za odabir nastavničke profesije i profesionalni identitet budućih nastavnika povezani s njihovim karijernim planovima. U istraživanju je sudjelovalo 279 studenata/ica završne godine studija predmetne nastave s različitih fakulteta u Zagrebu. Motivacija za odabir profesije ispitana je FIT-Choice upitnikom (Watt i Richardson, 2007), a profesionalni identitet nastavnika ljestvicom koja ispituje profesionalni identitet usmjeren na poučavanje te onaj usmjeren na stjecanje predmetne ekspertize (Jugović, Marušić i Pavin Ivanec, 2018). Karijerni planovi provjeravani su pitanjem o namjeri dugoročnog ostanka u profesiji, privremenog zadržavanja ili odustajanja od karijere nastavnika. Da bismo provjerili pretpostavku o različitim motivacijskim i identitetskim odrednicama karijernih planova proveli smo multinomijalnu regresijsku analizu s faktorima odabira učiteljske profesije i sastavnicama profesionalnog identiteta kao prediktorima. Ključni prediktor namjere ostanka u profesiji je profesionalni identitet usmjeren na poučavanje, dok se inicijalna motivacija za odabir učiteljske profesije nije pokazala značajnom. U odnosu na buduće nastavnike/ce koji žele čitav radni vijek poučavati, studenti koji se namjeravaju kraće zadržati u profesiji ili ne započinjati karijeru nastavnika/ce iskazuju statistički značajno manje izražen identitet orijentiran na usvajanje vještina poučavanja. Rezultati upućuju da su iskustva razvoja profesionalnog identiteta tijekom studija važnije odrednice planova vezanih uz zadržavanje u profesiji od same motivacije za odabir nastavničkog studija, što upućuje na važnost podrške u osnaživanju razvoja nastavničkog identiteta tijekom inicijalnog obrazovanja budućih nastavnika.

motivacija za nastavnički poziv; profesionalni identitet; karijerni planovi; budući nastavnici

nije evidentirano

engleski

Motivation for the teaching profession, professional identity and career plans of future teachers

nije evidentirano

motivation for the teaching profession; professional identity; career plans; future teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

122-122.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22. Dani psihologije u Zadru: Knjiga sažetaka

Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-331-305-4

Podaci o skupu

22. Dani psihologije u Zadru

predavanje

01.10.2020-03.10.2020

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija

Poveznice