„Igra-zadatci“ u osnovnoškolskoj nastavi matematike kao metoda poticanja kreativnosti (CROSBI ID 698603)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Gotovac, Branka
hrvatski
„Igra-zadatci“ u osnovnoškolskoj nastavi matematike kao metoda poticanja kreativnosti
Poticanje i razvoj kreativnosti u školi od iznimne je važnosti. Velika otkrića svjetska su baština zahvaljujući kreativnim pojedincima zaigrana uma. Naizgled nezamislivo učinili su mogućim, na svoj način, originalnim rješenjima i neutabanim stazama. Društvo danas treba pojedinca stvaratelja i na radnom mjestu, kreatora promjena, snalažljivog i prilagodljivog, suradnika. Kvalitetna suvremena škola odgovorit će potrebama društva i kurikulom osigurati i u praksi njegovati razvoj ovih učeničkih sposobnosti od najranije dobi. Usvajanje činjenica i reprodukciju sadržaja svest će na razumnu mjeru. Kreativnost djece vezana je uz igru. Djeca u igri istražuju. Kroz igru, vještom komunikacijom, osobito postavljanjem pitanja i zadavanjem zadataka, poput onih koji imaju više različitih korektnih rješenja koje treba domisliti a ubrajaju se u tzv. zadatke otvorenog tipa, učitelj će moći pobuditi kreativne potencijale svojih učenika.Rješavanjem problema otvorenog tipa potiče se divergentno mišljenje, tj. stvaralački pristup problemima. Ovakvi zadatci omogućavaju učenicima da istražuju i kreiraju, da primjenjuju i povezuju postojeća znanja i sposobnosti, na primjer matematičke. U radu su izloženi matematički „zadatci koji se igraju“. Zadatci su zapravo adaptirane tradicionalne igre. Namijenjeni su učenicima osnovne škole. Očekuje se da „igra-zadatci“ pomognu učenicima da poboljšaju matematičke vještine i da ih potaknu na samostvaranje. Mogu se upotrijebiti kao uvodni zadatci za otvorene probleme. Kroz zadatke se nenametljivo osvještavaju matematički pojmovi na višim razinama.
igra ; rješavanje problema ; kreativnost ; kvalitetna škola
nije evidentirano
engleski
“Game-Exercises” in Primary School Education of Mathematics as a Method of Creativity Encouragement
nije evidentirano
game ; problem solving ; creativity ; quality school
nije evidentirano
Podaci o prilogu
159-169.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Brčić Kuljiš, Marita ; Jakir, Aleksandar
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
1849-7039
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096