Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Putovanje Londonom kroz četiri zadatka (CROSBI ID 288640)

Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija

Gotovac, Branka Putovanje Londonom kroz četiri zadatka // Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike, 14 (2013), 54; 44-55

Podaci o odgovornosti

Gotovac, Branka

hrvatski

Putovanje Londonom kroz četiri zadatka

Poučavanje matematike na apstraktnim zadacima, naizgled nepovezanih sa stvarnošću, još uvijek je duboko ukorijenjena praksa u školama. Takvo izolirano učenje često se ne može primijeniti u kontekstu stvarnog svijeta. Većina učenika ne može sama premostiti taj jaz i prepoznati matematiku u kontekstu i primijeniti je na realne situacije. Taj bi se transfer mogao pospješiti poučavanjem na realnim problemima. U radu su izložena četiri zadatka inspirirana boravkom autorice u Londonu. U zadacima u radu apstrakcija i stvarnost se prožimaju, na način da treba prepoznati matematiku u realnom kontekstu i primijeniti je, kao i obrnuto, povezati matematiku s danim realnim kontekstom. Naglašena je važnost odabira i karakter zadataka, i u svrhu motivacije učenika za matematiku. Očekuje se da se sadržajima koji nisu matematički, a involvirani su u zadatke također postigne motivacijski efekt. Stvaranje ovakvih zadataka radost je nastavniku i osvježenje za nastavnički entuzijazam. Zadaci u kontekstu koje budemo ilustrirali, možda će potaknuti naše učenike za traženje "vlastitih" stvarnih situacija koje uključuju određeni matematički aspekt. Pri tome je važno osvijestiti pitanje je li u zadatku realan kontekst vjerno opisan. Tako na primjer londonska podzemna željeznica kojom “putujemo“ u prvom zadatku, izuzetno je složen prometni sustav, prostorno i brojem linija i realni kontekst je modificiran.

poučavanje ; nastava matematike ; rješavanje problema ; motivacija

nije evidentirano

engleski

Traveling around London through four tasks

nije evidentirano

teaching ; mathematics teaching ; problem solving ; motivation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

14 (54)

2013.

44-55

objavljeno

1332-3008

1849-1650

Povezanost rada

Matematika

Poveznice