Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pedagoški pristup u ekološkim radionicama Zelene knjižnice Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti (CROSBI ID 698486)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Dučmelić, Terezija ; Nedić, Ljubica ; Milanović, Nikolina ; Mlinarević, Vesnica ; Kišmartin, Irena ; Bogut, Irella Pedagoški pristup u ekološkim radionicama Zelene knjižnice Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti // Kopački rit: jučer, danas, sutra 2020. - Zbornik sažetaka / Ozimec, S. ; Bogut, I. ; Bogdanović, T. et al. (ur.). Kopačevo: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit", 2020. str. 58-59

Podaci o odgovornosti

Dučmelić, Terezija ; Nedić, Ljubica ; Milanović, Nikolina ; Mlinarević, Vesnica ; Kišmartin, Irena ; Bogut, Irella

hrvatski

Pedagoški pristup u ekološkim radionicama Zelene knjižnice Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti

Sažetak Radionica je suvremeni oblik interaktivnog učenja i poučavanja koji se oblikuje prema modelu iskustvenog učenja (Martinko, 2012: 165). Promišljenim pedagoškim aktivnostima potiče se suradničko i iskustveno učenje koje se odvija unutar grupne interakcije 15-20 sudionika. „Pojam održivog razvoja definira pristup iskorištavanju raspoloživih resursa i gospodarenjem njima tako da se zadovoljavaju današnje potrebe, ali bez okrnjivanja budućih generacija u zadovoljavanju njihovih potreba.“ (Đikić, 2001: 335) Odgoj i obrazovanje ima ulogu u osvješćivanju svijesti pojedinca po pitanju održivog razvoja i potiče dječju aktivnost, autonomiju, suradnju, razvija ekološku kritičnost i stvaralaštvo. Cilj odgoja i obrazovanja za održivi razvoj je osposobiti današnje generacije učenika za vrijeme koje dolazi. Važno je razvijati pozitivne vrijednosti prema očuvanju okoliša kod djece od najranije dobi i osvijestiti im kako je moguće ostvariti ekonomski rast i razvoj koji ne narušava prirodnu ravnotežu. Predmet proučavanja ekološke pedagogije je ekološki odgoj pojedinca, ali i cjelokupnog društva. Ista autorica obrazlaže zakonitosti ekološkog odgoja, ekološku stranu odgoja ličnosti i utjecaje ostalih odgojnih područja na ekološki odgoj pojedinca. Ovaj je rad dijelom proistekao iz diplomskoga rada prve autorice i sastoji se iz dva dijela – teorijskog i praktičnog. U teorijskom dijelu rada obrazlaže se razvoj nastanka Zelenih knjižnica u svijetu te u Republici Hrvatskoj. Također se navode i teorijske osnove održivog razvoja i ekološke pedagogije kao temelj rada Zelene knjižnice. Praktični dio rada daje deskripciju specifičnih načina provedbe radionica Zelene knjižnice Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku kod važnih obilježavanja ekoloških datuma: Svjetski dan zaštite tla, Međunarodni dan planina te Međunarodni dan borbe protiv plastičnih vrećica.

Zelena knjižnica, održivi razvoj, ekološka pedagogija

nije evidentirano

engleski

Pedagogical approach in ecological workshops of the Green Library of the Faculty of Education

nije evidentirano

Green Library, sustainable development, ecological pedagogy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

58-59.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kopački rit: jučer, danas, sutra 2020. - Zbornik sažetaka

Ozimec, S. ; Bogut, I. ; Bogdanović, T. ; Jurčević Agić, I. ; Rožac, V. ; Stević, F. ; Popović, Ž. ; Bolšec, B. ; Vereš, M.

Kopačevo: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit"

1849-8264

Podaci o skupu

Nepoznat skup

poster

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti