Pedagoški pristup u ekološkim radionicama Zelene knjižnice Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti (CROSBI ID 698486)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Dučmelić, Terezija ; Nedić, Ljubica ; Milanović, Nikolina ; Mlinarević, Vesnica ; Kišmartin, Irena ; Bogut, Irella
hrvatski
Pedagoški pristup u ekološkim radionicama Zelene knjižnice Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti
Sažetak Radionica je suvremeni oblik interaktivnog učenja i poučavanja koji se oblikuje prema modelu iskustvenog učenja (Martinko, 2012: 165). Promišljenim pedagoškim aktivnostima potiče se suradničko i iskustveno učenje koje se odvija unutar grupne interakcije 15-20 sudionika. „Pojam održivog razvoja definira pristup iskorištavanju raspoloživih resursa i gospodarenjem njima tako da se zadovoljavaju današnje potrebe, ali bez okrnjivanja budućih generacija u zadovoljavanju njihovih potreba.“ (Đikić, 2001: 335) Odgoj i obrazovanje ima ulogu u osvješćivanju svijesti pojedinca po pitanju održivog razvoja i potiče dječju aktivnost, autonomiju, suradnju, razvija ekološku kritičnost i stvaralaštvo. Cilj odgoja i obrazovanja za održivi razvoj je osposobiti današnje generacije učenika za vrijeme koje dolazi. Važno je razvijati pozitivne vrijednosti prema očuvanju okoliša kod djece od najranije dobi i osvijestiti im kako je moguće ostvariti ekonomski rast i razvoj koji ne narušava prirodnu ravnotežu. Predmet proučavanja ekološke pedagogije je ekološki odgoj pojedinca, ali i cjelokupnog društva. Ista autorica obrazlaže zakonitosti ekološkog odgoja, ekološku stranu odgoja ličnosti i utjecaje ostalih odgojnih područja na ekološki odgoj pojedinca. Ovaj je rad dijelom proistekao iz diplomskoga rada prve autorice i sastoji se iz dva dijela – teorijskog i praktičnog. U teorijskom dijelu rada obrazlaže se razvoj nastanka Zelenih knjižnica u svijetu te u Republici Hrvatskoj. Također se navode i teorijske osnove održivog razvoja i ekološke pedagogije kao temelj rada Zelene knjižnice. Praktični dio rada daje deskripciju specifičnih načina provedbe radionica Zelene knjižnice Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku kod važnih obilježavanja ekoloških datuma: Svjetski dan zaštite tla, Međunarodni dan planina te Međunarodni dan borbe protiv plastičnih vrećica.
Zelena knjižnica, održivi razvoj, ekološka pedagogija
nije evidentirano
engleski
Pedagogical approach in ecological workshops of the Green Library of the Faculty of Education
nije evidentirano
Green Library, sustainable development, ecological pedagogy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
58-59.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Kopački rit: jučer, danas, sutra 2020. - Zbornik sažetaka
Ozimec, S. ; Bogut, I. ; Bogdanović, T. ; Jurčević Agić, I. ; Rožac, V. ; Stević, F. ; Popović, Ž. ; Bolšec, B. ; Vereš, M.
Kopačevo: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit"
1849-8264
Podaci o skupu
Nepoznat skup
poster
29.02.1904-29.02.2096