Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Upitnik percipirane roditeljske akademske uključenosti (CROSBI ID 68343)

Prilog u knjizi | stručni rad | domaća recenzija

Piuk, Josipa ; Macuka, Ivana Upitnik percipirane roditeljske akademske uključenosti // Zbirka psihologijskih skala i upitnika, Svezak 10 / Ćubela Adorić, Vera i suradnici (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2020. str. 113-120

Podaci o odgovornosti

Piuk, Josipa ; Macuka, Ivana

hrvatski

Upitnik percipirane roditeljske akademske uključenosti

Roditeljska akademska uključenost se najčešće opisuje kao ulaganje roditelja ili skrbnika u obrazovanje svoje djece (Larocque, Kleiman i Darling, 2011). Može se manifestirati u obliku angažmana u školi (razgovoru s nastavnicima), kod kuće (npr. pomaganju oko zadaće) te u obliku komunikacije s djetetom vezanom uz školske aktivnosti i obveze. Upitnik percipirane roditeljske akademske uključenosti namijenjen je ispitivanju dječje percepcije akademske uključenosti njihovih roditelja. Upitnik se sastoji od 16 tvrdnji koje su raspodijeljene u 4 subskale: 1) nadziranje školskog rada i uspjeha (6 tvrdnji) koja se odnosi na poticanje i ohrabrivanje djeteta u obavljanju školskih obaveza i poduzimanja aktivnosti za lakše svladavanje gradiva („Moji roditelji me potiču da dobro naučim prije polaska u školu“) ; 2) pomoć oko zadaće (3 tvrdnje) koja se odnosi na direktnu pomoć roditelja u rješavanju i nadgledanju zadataka, te osiguravanju uvjeta za rad i učenje („Moji roditelji provjeravaju moju domaću zadaću“) ; 3) komuniciranje s djetetom o školi (3 tvrdnje) koja obuhvaća razgovor o školskom gradivu, događajima u školi i akademskim planovima („Moji roditelji razgovaraju sa mnom o onome što sam učio u školi“) ; 4) roditeljska akademska očekivanja (4 tvrdnje) koja se odnosi na očekivanja i aspiracije roditelja o proksimalnim ciljevima kao što je redovito učenje i distalnim ciljevima kao što je ostvarivanje fakultetskog obrazovanja („Moji roditelji očekuju da ću završiti fakultet“). Odgovori se daju na skali od 1 (nikada) do 5 (često), a ukupni rezultat formira se kao prosjek procjena pripadajućih tvrdnji pojedinoj subskali, pri čemu viši rezultat označava višu percipiranu pojedinu mjerenu akademsku uključenost roditelja.

roditeljska akademska uključenost

nije evidentirano

engleski

Perceived Parental Educational Involvement Questionnaire

nije evidentirano

parental educational involvement

nije evidentirano

Podaci o prilogu

113-120.

objavljeno

Podaci o knjizi

Zbirka psihologijskih skala i upitnika, Svezak 10

Ćubela Adorić, Vera i suradnici

Zadar: Sveučilište u Zadru

2020.

978-953-331-302-3

Povezanost rada

Psihologija