Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Prilog istraživanju nastavničkog stresa (CROSBI ID 288511)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | domaća recenzija

Pavičić Dokoza, Katarina ; Čilić Burušić, Lidija ; Bakota, Koraljka Prilog istraživanju nastavničkog stresa // Napredak (Zagreb), 161 (2020), 3 - 4; 269-290

Podaci o odgovornosti

Pavičić Dokoza, Katarina ; Čilić Burušić, Lidija ; Bakota, Koraljka

hrvatski

Prilog istraživanju nastavničkog stresa

Povećanje obveza i očekivanja s kojima se učitelji svakodnevno susreću u svome poslu, stavlja učiteljsku profesiju među one s povećanom razinom stresa. Upravo spoznaja o povećanju dnevne razine stresa kod učitelja dovela je i do većeg broja istraživanja koja se bave ovom problematikom. Ovim je istraživanjem ispitana razina nastavničkog stresa, kao i odnos između doživljenog stresa i demografskih karakteristika te socijalne podrške i integriteta ličnosti. U istraživanju je sudjelovao 151 učitelj osnovnih škola u Hrvatskoj. Dobiveni rezultati upućuju na umjerenu razinu stresa kod učitelja izazvanu primarno percipiranim stresom vezanim uz neprimjereno ponašanje učenika i radno opterećenje. Broj djece u razredu nije se pokazao povezanim s ukupnom razinom doživljenog stresa, no bio je povezan sa stresom uzrokovanim neprimjerenim ponašanjem učenika. Veći broj djece u razredu je bio povezan s višom razinom ovog oblika stresa. Ukupna razina stresa bila je statistički značajno negativno povezana sa svim aspektima socijalne podrške i integriteta ličnosti, odnosno doživljeni stres je niži što je socijalna podrška i integritet ličnosti viša. Socijalna podrška i integritet ličnosti u najvećoj mjeri služe kao zaštitni faktor od stresa. Osnaživanje učitelja svakako treba biti jedna od sastavnica strategija usmjerenih na prevenciju nastavničkog stresa kod odgojno-obrazovnih djelatnika. Buduće edukacije svakako bi trebale uključivati kontinuirano osnaživanje djelatnika u smislu pružanja podrške te usvajanja tehnika suočavanja sa stresom.

integritet ličnosti ; nastavnički stres ; socijalna podrška

nije evidentirano

engleski

Contribution to teacher stress research

nije evidentirano

personality integrity, social support, teacher stress

nije evidentirano

Podaci o izdanju

161 (3 - 4)

2020.

269-290

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Pedagogija

Poveznice