Motivacija za rad i izgaranje učitelja informatike, tehničke kulture i strukovnih predmeta (CROSBI ID 288489)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Boljat, Ivica
hrvatski
Motivacija za rad i izgaranje učitelja informatike, tehničke kulture i strukovnih predmeta
Provedeno je istraživanje na uzorku od 2829 učitelja osnovnih i nastavnika srednjih škola iz svih hrvatskih županija s ciljem otkrivanja njihove percepcijeradnih uvjeta kao potencijalnihstresora i njihovoj povezanosti smotivacijomza rad, simptomima izgaranja i namjerom za napuštanje posla.Anketom su ispitani stavovi učiteljapotaknuti Skaalvikovimistraživanjima. Faktorskom analizom dobiveni su vrlo slični rezultati. Dodana su i pitanja o opterećenjuučitelja u online nastavi uzrokovanoj COVOD-19 pandemijom, o pritiskuna samostalnost učitelja od strane ravnatelja i roditelja te o društvenomstatusuučitelja.U radu se stavlja naglasak na analizu rezultatakoji se odnose na 504 učitelja i nastavnika informatike, tehničke kulture i srodnih strukovnih predmeta.Pokazale suse razlike u stavovima s obzirom na spol, godinestaža, razinuškole ukojoj suzaposleni, vrstustudija kojeg su završili te napredovanjeučitelja.Kvalitativnom analizom komentara učitelja detektirali su se glavni izvori nezadovoljstva iz perspektive učitelja, kao i potpora ovakvim istraživanjima i nada da će rezultati utjecati na promjenu odnosa Ministarstva prema učiteljima.
motivacija učitelja ; stres učitelja ; izgaranje učitelja ; zadovoljstvo poslom ; zahtjevi posla
nije evidentirano
engleski
Motivation for work and burnout of teachers of Informatics, Technical Culture and vocational subjects
nije evidentirano
teacher motivation ; teacher stress ; teacher burnout ; job satisfaction ; job requirements
nije evidentirano