Motivacija, samoefikasnost i lokus kontrole kao prediktori akademskog postignuća i dobrobiti studenata (CROSBI ID 438393)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Baković, Maja
Brajša-Žganec, Andreja
hrvatski
Motivacija, samoefikasnost i lokus kontrole kao prediktori akademskog postignuća i dobrobiti studenata
Cilj istraživanja bio je ispitati subjektivnu dobrobit i akademsko postignuće kod studenata te utvrditi u kakvom su odnosu motivacija, samoefikasnost i lokus kontrole sa subjektivnom dobrobiti i postignućem. Uzorak je činilo 364 studenta i studentica različitih fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, prosječne dobi od 21.34 godine (SD = 2.28). Istraživanje je provedeno putem online upitnika, a od instrumenata su korišteni Ljestvica akademske motivacije (Vallerand i sur., 1989), Ljestvica opće samoefikasnosti (Schwarzer i Jerusalem, 1995), Rotterova ljestvica unutarnjeg prema vanjskom mjestu kontrole potkrepljenja (Rotter, 1966) te Ljestvica zadovoljstva životom (Diener i sur., 1985). Rezultati pokazuju da studenti s visokom subjektivnom dobrobiti imaju i visoku samoefikasnost, više su intrinzično motivirani, imaju internalni lokus kontrole i nižu razinu amotivacije. Studenti koji imaju nižu razinu amotivacije te višu razinu samoefikasnosti i intrinzične motivacije, ostvaruju i veće akademsko postignuće. Nadalje, amotivacija i eksternalni lokus kontrole su negativni, a samoefikasnost i internalni lokus kontrole pozitivni prediktori subjektivne dobrobiti. Utvrđena je medijacijska uloga intrinzične motivacije na odnos samoefikasnosti i subjektivne dobrobiti. Također je utvrđeno da su ženski spol i samoefikasnost pozitivni prediktori akademskog postignuća, dok intrinzična motivacija i amotivacija nisu značajni prediktori akademskog postignuća studenata Sveučilišta u Zagrebu.
subjektivna dobrobit, akademsko postignuće, motivacija, samoefikasnost, lokus kontrole
nije evidentirano
engleski
Motivation, self-efficacy and locus of control of college students as predictors of academic achievement and well-being
nije evidentirano
motivation, self-efficacy, locus of control, academic achievement, well-being
nije evidentirano
Podaci o izdanju
44
29.09.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb, Hrvatska