Kako režirati invalidnost? (CROSBI ID 68318)
Prilog u knjizi | ostalo | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Peternai Andrić, Kristina
hrvatski
Kako režirati invalidnost?
U radu se istražuje mogućnosti dramske reprezentacije invaliditeta kroz književnu teoriju ali i na primjeru predstave „V-day: Bez rampe – STOP nasilju nad ženama" u režiji Dubravke Crnojević-Carić koja je u suradnji Zajednice saveza osoba s invaliditetom i Centra za ženske studije Zagreb te podršku Muzeja suvremene umjetnosti izvedena 20. travnja 2011. Predstava se temelji na Vagininim monolozima Eve Ensler, ali je obogaćena osobnim ispovijedima izvođačica – žena s invaliditetom, aktivistkinja i umjetnica. Sraz invaliditeta i umjetnosti ne podrazumijeva samo mogućnost konzumacije i stvaranja umjetničkih djela, nego i istraživanja onih djela što reprezentiraju invaliditet pa i razotkrivaju diskrimaciju i predrasude s kojima se osobe s invaliditetom suočavaju, te potiču stvaranje društvene svjesnosti i solidarnosti (Barnes i Mercer, 2001). Istraživanja invaliditeta mogu otvoriti svjež pogled na recentna umjetnost ali i ona iz prethodnih razdoblja budući je invalidnost postala važan aspekt razumijevanja odnosa ja – drugi, odnosno međusobne zavisnosti pa i nezavisnosti, pitanja izgradnje osobnih i kolektivnih identiteta, materijalnosti tijela, spola/roda.
invaliditet, drama, režija, Dubravka Crnojević-Carić, Vaginini monolozi
nije evidentirano
engleski
How to direct disability?
nije evidentirano
disability, play, directing, Dubravka Crnojević-Carić, Vagina's monologues
nije evidentirano
Podaci o prilogu
159-168.
objavljeno
Podaci o knjizi
Krležini dani u Osijeku 2018. Redatelji i glumci hrvatskog kazališta. Drugi dio.
Lederer, Ana
Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
2019.
978-953-347-312-3