Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uvođenje obveznog zatvorskog obrazovanja u drugoj polovici 19. stoljeća (CROSBI ID 698280)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Josipović, Igor Uvođenje obveznog zatvorskog obrazovanja u drugoj polovici 19. stoljeća // Aktuelni problemi visokog obrazovanja i nauke / Abidović, Albina (ur.). Brčko: Europski univerzitet, Brčko, 2018. str. 412-422

Podaci o odgovornosti

Josipović, Igor

hrvatski

Uvođenje obveznog zatvorskog obrazovanja u drugoj polovici 19. stoljeća

Autor je analizirao reformu zatvorskog sustava iz druge polovice 19. stoljeća u Hrvatskoj i Slavoniji na primjeru kaznionice Lepoglava i uvođenje obveznog zatvorskog obrazovanja kao važan dio reforme. U radu je ogovoreno na pitanje je li hrvatski zatvorski sustav druge polovice 19. stoljeća kao jedan od ciljeva kazne uveo obrazovanje kao mjeru rehabilitacije. Analiza je pokazala kako je zatvorsko obrazovanje bio način na koji je u hrvatskom zatvorskom sustavu bila osmišljena rehabilitacija te da je bilo uvedeno samo u kaznionice jer u zatvorima nije bio uvjeta. Naime, reformom je implementirano novo shvaćanje kazne lišenja slobode prema kojoj je cilj bio kazniti i rehabilitirati zatvorenika, što se postizalo obrazovanjem i zatvorskim radom. Kako je najveći dio zatvorenika bio nepismen, upravo je obrazovanje bilo važan element u rehabilitaciji i omogućavanju uspješnog povratka na slobodu i pronalaženje posla, a sve kako bi se smanjio recidivizam. Obrazovanje je bilo obvezno za sve zatvorenike do 30 godina starosti, a po završetku su dobivali diplome koje su vrijedile na slobodi. Nastavno osoblje zaposleno u kaznionicama je uz rada na obrazovanju zatvorenika sudjelovalo i u svim ostalim aktivnostima koje su trebale osigurati uspješnu rehabilitaciju zatvorenika. Tako su izvršavali procjene novopridošlih zatvorenika i sudjelovali u donošenju odluke o prijevremenom otpustu. Zatvorska se reforma u Hrvatskoj i Slavoniji počela provoditi od 1878. kad zatvorsko obrazovanje, uz zatvorski rad, postaje temeljni način ostvarenja ideje rehabilitacije zatvorenika u kaznionicama.

zatvorsko obrazovanje, zatvorski sustav, Lepoglava, kaznionice, 19. stoljeće, rehabilitacija

nije evidentirano

engleski

The introduction of compulsory prison education in the second half of the 19th century

nije evidentirano

prison education, prison system, Lepoglava, penitentiary, 19th century, rehabilitation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

412-422.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Aktuelni problemi visokog obrazovanja i nauke

Abidović, Albina

Brčko: Europski univerzitet, Brčko

978-99955-99-40-9

Podaci o skupu

6. međunarodni naučni skup: Aktualni problemi visokog obrazovanja i nauke Evropskog univerziteta Brčko

predavanje

13.04.2018-13.04.2018

Brčko, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Povezane osobe




Povijest

Poveznice