Dramski žanrovi i teorija afekta. Tragedija i gađenje u pristupu Duncana A. Lucasa (CROSBI ID 68301)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Peternai Andrić, Kristina
hrvatski
Dramski žanrovi i teorija afekta. Tragedija i gađenje u pristupu Duncana A. Lucasa
Dva su dominantna smjera teorije afekta u književnoj znanosti: »politika afekta« što se oslanja na rad B. Spinoze, G. Deleuzea i B. Massumija gdje se afekti promišljaju u pojmovima pokreta, ritma, susreta, dinamike... te teorija što su je uveli E. Kosofsky Sedgwick i A. Frank na psihologijskom razlikovanju pozitivnih, neutralnih i negativnih afekata S. Tomkinsa. U radu se s osloncem na potonju liniju prikazuje međuodnos žanra tragedije i afekta gađenja što ga izvodi D. Lucas. Lucas (2018.) tvrdi da svaki književni žanr barata karakterističnim emocijama ili afektivnim stanjima. Tezu da se žanr tragedije bavi scenarijima gađenja i popravljanjem štete nastaloj kroz poniženje lika dokazuje na primjerima likova Edipa, Hamleta, Willija i Biffa Lomana.
teorija afekta ; tragedija ; gađenje ; žanr
nije evidentirano
engleski
GENRES OF DRAMA AND THEORY OF AFFECT. TRAGEDY AND DISGUST IN DUNCAN A. LUCAS’ APPROACH
nije evidentirano
affect theory ; tragedy ; disgust ; genre
nije evidentirano
Podaci o prilogu
251-267.
objavljeno
Podaci o knjizi
Dani Hvarskoga kazališta
SENKER, BORIS ; GLUNČIĆ-BUŽANČIĆ, VINKA
Zagreb : Split: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Književni krug Split
2020.
1849-0158
1849-0255
Povezanost rada
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Književnost