Uključenost učenika u izvannastavne aktivnosti (CROSBI ID 698216)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Pejić Papak, Petra ; Vujičić, Lidija
hrvatski
Uključenost učenika u izvannastavne aktivnosti
Istraživanjima fenomena slobodnog vremena djece korak smo bliže širenju spoznaje o važnosti njegove organizacije, odabira aktivnosti, ali i razmišljanja u smjeru humanijeg i kreativnijeg odgojnog ozračja. Naglasak valja staviti na izbor i provedbu izvannastavnih aktivnosti unutar organiziranog slobodnog vremena učenika u školi. Činjenica da su izvannastavne aktivnosti strukturirane, izazovne i dobrovoljne, uključivanjem učenika u neposredni oblik odgojno- obrazovnog procesa otvaramo prostor razvoju intrinzičnih interesa učenika značajnih za stjecanje novih znanja i vještina, razvoj kreativnosti i stvaralaštva. S ciljem istraživanja uključenosti učenika osnovne škole (N= 4753) u izvannastavne aktivnosti, provedena je analiza studija dokumentacije 12 osnovnih škola Grada Rijeke u Republici Hrvatskoj. Prikupljeni podatci o aktivnostima interpretirani su kroz odgojno- obrazovna područja Nacionalnog okvirnog kurikuluma: jezično-umjetničko, prirodoslovno- matematičko, športsko-zdravstveno rekreacijsko, područje očuvanje prirode i okoliša, područje njegovanja nacionalne i kulturne baštine, društveno-humanističke projekte i radionice, učeničko zadrugarstvo i tehničko stvaralaštvo i to s obzirom na nazive izvannastavnih aktivnosti, učestalost održavanja i brojnost uključenih učenika razredne i predmetne nastave. Zaključuje se da se učestalošću unutar tjedan dana realiziraju aktivnosti svih sedam odgojno- obrazovnih područja i to pretežno s provedbom od jednog susreta. Najveći je broj učenika uključen u izvannastavne aktivnosti umjetničkog i jezično- komunikacijskog područja. Unutar svakog od navedenih područja prema broju uključenih učenika najzastupljenije su izvannastavne aktivnosti: Pjevački zbor, Informatika, Školsko sportsko društvo, Eko grupa, Engleska grupa itd. no provode se vrlo interesantno osmišljene i druge aktivnosti koje su zasebno popisane za svako područje.
učenici, slobodno vrijeme, izvannastavne aktivnosti, odgojno-obrazovna područja
nije evidentirano
engleski
Pupils’ involvement in extracurricular activities
nije evidentirano
pupils, free time, extracurricular activities, educational areas
nije evidentirano
Podaci o prilogu
1-1.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Međunarodna interdisciplinarna naučno stručna konferencija: Svakodnevni život deteta
poster
16.11.2018-17.11.2018
Novi Sad, Srbija