Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kemija na mikroskali – primjer dobre nastavne prakse (CROSBI ID 698213)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Mrvoš-Sermek, Draginja ; Vulić, Vedran ; Tašner, Marina ; Nakani, Tea Kemija na mikroskali – primjer dobre nastavne prakse // 25. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka / Šantć. A, Đaković M. (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2017. str. 280-280

Podaci o odgovornosti

Mrvoš-Sermek, Draginja ; Vulić, Vedran ; Tašner, Marina ; Nakani, Tea

hrvatski

Kemija na mikroskali – primjer dobre nastavne prakse

Pokusi na mikroskali odavno su našli mjesto u nastavnoj praksi kemije. Razvojem eksperimenata u mikroizvedbi bave se mnogi kemičari u stručnim i znanstvenim ustanovama. Metoda se od svojih početaka (1928. godine) do danas, vođena strategijom učenja otkrivanjem, a potaknuta lošim materijalnim uvjetima škola diljem svijeta, razvijala od prijedloga uporabe jednostavnog i priručnog pribora do industrijski načinjenih sofisticiranih setova za "mikrolaboratorije". U brojnoj i e-dostupnoj literaturi kroz sve razine obrazovanja, opisana su mnoga područja i teme gdje su pokusi na mikroskali pogodniji za uporabu od "klasične" eksperimentalne nastave. Pokusi na mikroskali u nastavne sadržaje integriraju i principe "zelene kemije" a imaju niz prednosti: uštedu vremena u pripremi pokusa, smanjenje otpadnih kemikalija, veću sigurnost, niže troškove i manji prostor skladištenja kemikalija i pribora, smanjenu ovisnost o ventilacijskim sustavima i ostalim instalacijama, ugodnu radnu atmosferu, kraće vrijeme reakcija, više vremena za neposrednu diskusiju i vrednovanje.[1] Međutim, često početna izrada mikrosetova i nerijetko njihova jednokratna uporaba mogu biti razlog odustajanja od složenijih pokusa i u ovoj izvedbi. Uvažavajući navedeno, dan je prijedlog nastavnih jedinica Halogeni elementi – klor [2-3] i Kemijska svojstva alkohola [4] provedivih u redovitoj nastavi uporabom trajnog i jednostavnog pribora kao poticaj nastavnicima da pokusima na mikroskali unaprijede svoju praksu. Reference: [1] J. Bradley, Pure Appl. Chem. 71 (1999) 817−823. ; [2] M. M. F. Choi, J. Chem. Educ. 79 (2002) 992–993. ; [3] V. Vulić, Zelena kemija – pokusi na mikroskali, Diplomski rad (metodički dio, mentor D. Mrvoš- Sermek), Prirodoslovno-matematički fakultet, Kemijski odsjek, Zagreb, 2015. ; [4] T. Nakani, Kemijska svojstva alkohola – primjer dobre nastavne prakse, Diplomski rad (metodički dio, mentor D. Mrvoš-Sermek), Prirodoslovno- matematički fakultet, Zagreb, 2016.

kemija na mikroskali, poučavanje kemije, zelena kemija

poster i radionica

engleski

Microscale chemistry – an example of good teaching practice

nije evidentirano

microscale chemistry, teaching chemistry, green chemistry

nije evidentirano

Podaci o prilogu

280-280.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

25. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka

Šantć. A, Đaković M.

Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo

Podaci o skupu

25. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera

poster

19.04.2017-22.04.2017

Poreč, Hrvatska

Povezanost rada

Kemija, Obrazovne znanosti

Poveznice