Vrijeme je za nešto novo – Labdisc (CROSBI ID 698212)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Čačinović, Željko ; Jelinic, Jelena ; Mrvoš-Sermek, Draginja
hrvatski
Vrijeme je za nešto novo – Labdisc
Početak obrazovanja kemije, fizike i biologije započinju učenici u dobi kada su već iskustveno ovladali mnogim vještinama informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT). To dragocjeno učeničko znanje gotovo se ne stavlja u kontekst ovladavanja nastavnih sadržaja prirodoslovnih predmeta, jer su još slabo i nesustavno razvijeni kvalitetni didaktički materijali, pribor i sredstva za njihovu primjenu. Primarno obrazovanje nastavnika (jer su obrazovani u drugačijem tehnološkom okruženju), materijalne mogućnosti obrazovnih ustanova i djelovanje u sustavu gdje integrirano poučavanje koncepata nije još dovoljno razvijeno, zapreke su za brže uvođenje i primjenu IKT−ih nastavnih pomagala. Treba napomenuti da ni mladi nastavnici nisu imali previše prilike upoznati niti koristiti takvu didaktičku tehnologiju tijekom studija. Sredstvima sve brojnijih projekata iz Europskog socijalnog fonda škole se opremaju suvremenijim nastavnim pomagalima, ali većina opreme i predloženih kurikula prirodoslovne skupine nastavnih predmeta namijenjena je izbornim sadržajima. Nove tehnologije ne smiju zaobilaziti redovito formalno obrazovanje prirodoslovlja, a napori u usvajanju novih nastavnih pomagala i materijalna potpora tim nastojanjima neminovno će se događati. [1-2] Prilog tome je i ova radionica gdje će nastavnici moći upoznati i neposredno raditi s interaktivnim mjernim uređajem Labdisc. Labdisc mjerni uređaji su mali i prenosivi, te sadrže senzore prikladne za izvođenje većine mjerenja koja se provode u sklopu nastave kemije, fizike i biologije primjerene grupnom ili individualnom radu i učenju otkrivanjem. Postoji nekoliko različitih mjernih uređaja u paketu i svaki je prikladan za različite potrebe nastave ili prostora. GENSCI je uređaj koji obuhvaća senzore prikladne za nastavu fizike i kemije, dok su PHYSIO i ENVIRO prilagođeni nastavi fizike i biologije odnosno ekologije. [3] Predloženi didaktički materijali uz Labdisc mogu biti samo poticaj razvoju vlastitih pokusa i istraživanja u nastavi, a e- dostupna iskustava nastavnika diljem svijeta su mnogobrojna. Tijekom radionice predviđena je provedba/demonstracija sljedećih pokusa: temperatura zone plamena svijeće, vodljivost vodenih otopina različitih tvari i različitih koncentracija, uporaba pH-metra u različitom nastavnom kontekstu, uporaba kolorimetra, Boyle-Mariotteov zakon, slobodni pad i dr. Primjena ovakvih mjernih uređaja u nastavi zajedno sa softverom koji omogućava detaljniju analizu podataka na računalu, ali i na učeničkim tabletima ili mobitelima, predstavlja učenicima dodatnu motivaciju a nastavniku ostavlja vrijeme za diskusiju i komunikaciju. Reference: [1] R. Bybee, Technology and Engineering Teacher 70 (2010) 30−35. ; [2] https://www.e-skole.hr/hr/ [3] https://www.e-skole.hr/wp- content/uploads/2016/12/Prirucnik_Interaktivni_ mjerni_uredjaji.pdf
nastava kemije, Labdisc
nije evidentirano
engleski
It’s time for something new – Labdisc
nije evidentirano
chemistry education, Labdisc
nije evidentirano
Podaci o prilogu
284-284.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
25. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : Knjiga sažetaka
Šantć. Ana ; Đaković Marijana
Zagreb: Hrvatsko kemijsko društvo
978-953-55232-7-7
Podaci o skupu
25. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera
radionica
19.04.2017-22.04.2017
Poreč, Hrvatska