Nastava kemije za svakog učenika – Gardnerova teorija (CROSBI ID 698209)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Penić, Nikolina ; Mrvoš-Sermek, Draginja
hrvatski
Nastava kemije za svakog učenika – Gardnerova teorija
Kako objasniti pojam valencija u početnom poučavanju kemije nastavniku u osnovnoj školi predstavlja pravi izazov. Početno poučavanje zbog složenosti ovog temeljnog kemijskog pojma za čije su razumijevanje nužna mnoga predznanja, koja se usvajaju tek na višoj obrazovnoj razini, može biti izvor pogrešnih shvaćanja odnosno znanstveno neutemeljena osnova za daljnje kemijsko obrazovanje. S tom hipotezom načinjeno je istraživanje s odabranom studentskom populacijom, a rezultati ukazuju da ni višegodišnjim kemijskim obrazovanjem nisu ispravljeni prvotno pogrešno usvojeni pojmovi [1]. Nije potrebno naglasiti da je navedeni pojam još teže obraditi za djecu s posebnim obrazovnim potrebama. U sklopu ove radionice dan je prijedlog za unapređenje nastavne prakse u osnovnoj školi pri poučavanju pojma valencija temeljen na: (a) strategiji učenja otkrivanjem, (b) Gardnerovoj teoriji višestrukih inteligencija [2] i (c) Bloomovoj taksonomiji s ciljem prilagodbe djeci s posebnim obrazovnim poteškoćama [3]. Prijedlog nastavnog sata je nekonvencionalan te izborom postupaka i nastavnih metoda nema uzora u standardnoj metodologiji poučavanja navedenog pojma. Pokušalo se poticati lingvističko-verbalnu i vizualno-prostornu inteligenciju i ujedno omogućiti provedbu istraživački usmjerene i kreativne nastave s naglaskom na individualnost, talente i poteškoće. U sklopu prijedloga nastavnog sata dizajniran je višenamjenski trodimenzionalni periodni sustav elemenata kao model i didaktičko pomagalo za slijepe i slabovidne učenike „Vitez Čovek“, a nastavni sadržaji se usvajaju kroz stih [1] . Reference: [1] N. Penić, Valencija-temeljni kemijski pojam, Diplomski rad (metodički dio, mentor D. Mrvoš- Sermek), Prirodoslovno- matematički fakultet, Kemijski odsjek, Zagreb, 2018. ; [2] H. Gardner, Multiple Intelligences ; The Theory in Practice, Basic Books, New York, 1993. ; [3] R. D. Davis, E. M. Braun, Dar disleksije, Alinea, Zagreb, 2001.
nastava kemije, Gardnerova teorija, valencija
nije evidentirano
engleski
Chemistry education adjusted to each student – Gardner´s theory
nije evidentirano
chemistry education, Gardner´s theory, valence
nije evidentirano
Podaci o prilogu
246-246.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
26. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : Knjiga sažetaka
Galić, Nives ; Rogošić, Marko
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI)
978-953-6894-67-3
Podaci o skupu
26. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera (26HSKIKI) ; 4. simpozij Vladimir Prelog
radionica
09.04.2019-12.04.2019
Šibenik, Hrvatska