Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Nastava kemije za svakog učenika – Gardnerova teorija (CROSBI ID 698209)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Penić, Nikolina ; Mrvoš-Sermek, Draginja Nastava kemije za svakog učenika – Gardnerova teorija // 26. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : Knjiga sažetaka / Galić, Nives ; Rogošić, Marko (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI), 2019. str. 246-246

Podaci o odgovornosti

Penić, Nikolina ; Mrvoš-Sermek, Draginja

hrvatski

Nastava kemije za svakog učenika – Gardnerova teorija

Kako objasniti pojam valencija u početnom poučavanju kemije nastavniku u osnovnoj školi predstavlja pravi izazov. Početno poučavanje zbog složenosti ovog temeljnog kemijskog pojma za čije su razumijevanje nužna mnoga predznanja, koja se usvajaju tek na višoj obrazovnoj razini, može biti izvor pogrešnih shvaćanja odnosno znanstveno neutemeljena osnova za daljnje kemijsko obrazovanje. S tom hipotezom načinjeno je istraživanje s odabranom studentskom populacijom, a rezultati ukazuju da ni višegodišnjim kemijskim obrazovanjem nisu ispravljeni prvotno pogrešno usvojeni pojmovi [1]. Nije potrebno naglasiti da je navedeni pojam još teže obraditi za djecu s posebnim obrazovnim potrebama. U sklopu ove radionice dan je prijedlog za unapređenje nastavne prakse u osnovnoj školi pri poučavanju pojma valencija temeljen na: (a) strategiji učenja otkrivanjem, (b) Gardnerovoj teoriji višestrukih inteligencija [2] i (c) Bloomovoj taksonomiji s ciljem prilagodbe djeci s posebnim obrazovnim poteškoćama [3]. Prijedlog nastavnog sata je nekonvencionalan te izborom postupaka i nastavnih metoda nema uzora u standardnoj metodologiji poučavanja navedenog pojma. Pokušalo se poticati lingvističko-verbalnu i vizualno-prostornu inteligenciju i ujedno omogućiti provedbu istraživački usmjerene i kreativne nastave s naglaskom na individualnost, talente i poteškoće. U sklopu prijedloga nastavnog sata dizajniran je višenamjenski trodimenzionalni periodni sustav elemenata kao model i didaktičko pomagalo za slijepe i slabovidne učenike „Vitez Čovek“, a nastavni sadržaji se usvajaju kroz stih [1] . Reference: [1] N. Penić, Valencija-temeljni kemijski pojam, Diplomski rad (metodički dio, mentor D. Mrvoš- Sermek), Prirodoslovno- matematički fakultet, Kemijski odsjek, Zagreb, 2018. ; [2] H. Gardner, Multiple Intelligences ; The Theory in Practice, Basic Books, New York, 1993. ; [3] R. D. Davis, E. M. Braun, Dar disleksije, Alinea, Zagreb, 2001.

nastava kemije, Gardnerova teorija, valencija

nije evidentirano

engleski

Chemistry education adjusted to each student – Gardner´s theory

nije evidentirano

chemistry education, Gardner´s theory, valence

nije evidentirano

Podaci o prilogu

246-246.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

26. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : Knjiga sažetaka

Galić, Nives ; Rogošić, Marko

Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI)

978-953-6894-67-3

Podaci o skupu

26. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera (26HSKIKI) ; 4. simpozij Vladimir Prelog

radionica

09.04.2019-12.04.2019

Šibenik, Hrvatska

Povezanost rada

Interdisciplinarne prirodne znanosti, Kemija, Obrazovne znanosti

Poveznice