O razvoju geometrijskog mišljenja u nastavi matematike prema van Hieleovoj teoriji (CROSBI ID 698145)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Baranović, Nives ; Cindrić, Maja
hrvatski
O razvoju geometrijskog mišljenja u nastavi matematike prema van Hieleovoj teoriji
Iako su geometrijska znanja privilegirano sredstvo za razvoj matematičkog mišljenja, a uz to su i društveno korisna, u nastavnoj praksi geometrija odmiče prema marginama: mnogi učenici je ne vole učiti, a ima i nastavnika koji je ne vole poučavati. Baveći se tom problematikom, brojna istraživanja o učenju i poučavanju geometrije zadnjih decenija otkrivaju zašto mnogi učenici imaju teškoće pri učenju geometrijskih sadržaja te daju smjernice koje bi mogle pomoći u savladavanju tih teškoća. Jedna od istaknutih teorija, koja se time bavi, van Hielova teorija, postavljena je krajem pedesetih godina prošlog stoljeća i stalno se razvija kroz razne vrste novih istraživanja. U radu će biti prikazane glavne ideje van Hieleove teorije učenja geometrije: model razvoja geometrijskog mišljenja kroz pet razina, osnovne karakteristike tog modela te preporučena strategija poučavanja za uspješno napredovanje prema opisanom modelu. Osim opisa same teorije, biti će prikazani rezultati jednog eksperimentalnog istraživanja utemeljenog na van Hieleovoj teoriji te primjeri primjene te teorije u procesu učenja (euklidske) geometrije studenata učiteljskog studija.
geometrija ; razvoj geometrijskog mišljenja ; strategija poučavanja ; van Hieleova teorija
nije evidentirano
engleski
On the development of geometric thinking in mathematics teaching according to van Hiele's theory
nije evidentirano
geometry ; development of geometrical thinking ; teaching strategy ; van Hiele's theory
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2015.
nije evidentirano
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Šesti simpozijum "Matematika i primene"
predavanje
16.10.2015-17.10.2015
Beograd, Srbija