Sadržaji religijske tematike u hrvatskim osnovnoškolskim udžbenicima geografije i povijesti 1990-ih (CROSBI ID 438258)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Pajtak, Petra
Vuk, Ružica
hrvatski
Sadržaji religijske tematike u hrvatskim osnovnoškolskim udžbenicima geografije i povijesti 1990-ih
U ovom radu analiziraju se prikazi sadržaja religijske tematike u 32 udžbenika geografije i povijesti korištena u Hrvatskoj tijekom 1990-ih. Udžbenici su grupirani u 4 razdoblja: posljednji socijalistički udžbenici iz 1990., prvi izmijenjeni udžbenici, udžbenici temeljeni na novim nastavnim programima, noviji udžbenici iz 2. pol. 1990-ih. Kvantitativnom analizom ispituje se zastupljenost religijskih sadržaja, njihova usmjerenost i etnocentričnost, vrijednosna određenost, pozitivna ili negativna kontekstualizacija te povezivanje religije s nacijom. Kvalitativnom analizom istražuje se kakav se leksik, perspektiva i interpretacije koriste u udžbenicima, koje poruke njima prenose te kakvu pristranost pokazuju. Udžbenički diskursi povezuju se s društvenim kontekstima unutar kojih su nastajali te se pokazuju podudarnosti s drugim diskursima i moguće funkcije udžbeničkih narativa i prikaza religije. U prilogu se donosi primjer pisane pripreme za nastavni sat geografije u kojem se obrađuju sadržaji vezani uz religiju.
historijska analiza diskursa, predodžbe, prikazi religije, udžbenici geografije, udžbenici povijesti, udžbenički narativi
nije evidentirano
engleski
Religion-related content in Croatian elementary school geography and history textbooks in the 1990s
nije evidentirano
conceptions, geography textbooks, historical discourse analysis, history textbooks, representations of religion, textbook narratives
nije evidentirano
Podaci o izdanju
70
27.09.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Zagreb